PAU juny 2021: El nostre centre obté resultats de qualitat

Aquest curs 2020-2021 l’alumnat de 2n de Batxillerat ha tret molts bons resultats en les PAU de juny a pesar de tot. El nostre alumnat acompanyat de l’esforç del nostre professorat han vençut les dificultats trobades des l’inici del curs: la pandèmia, la dificultat de poder reunir-se tot el grup, l’assistència presencial reduïda al 75%, les dificultats de les classes telemàtiques, el retard en la concreció de les proves i el dèficit de preparació arrossegat des del curs passat. Què haguera passat si no haguérem tingut tots aquests obstacles?

Els resultats han sigut els millors de tot el municipi: el nostre centre ocupa el lloc 52 dels 464 centres que han presentat alumnat a les PAU de juny de tota la Comunitat Valenciana. Aquesta posició resulta d’ordenar els centres segons tres criteris successius: 100% d’aptes en les proves, nota mitjana dels exàmens de la fase obligatòria i la menor desviació típica de la mitjana de la PAU de tot el sistema universitari valencià (menor distància entre les notes més altes i més baixes de la promoció).

La nota mitjana dels expedients de l’alumnat de 2n de Batxillerat del sistema universitari valencià en juny de 2021 és de  7,875. La del nostre centre és 8,175. La mitjana de la fase obligatòria de les PAU de juny ha sigut 6,855  de tot els sistema universitari valencià. La nostra, 7,440. La diferència entre la nota més alta i més baixa d’aquesta mitjana és només de 0,735 al nostre centre, mentre que en la totalitat del sistema universitari és d’1,146.

L’estadística publicada en el Portal Innova de la Conselleria d’Educació ens dona algunes informacións intessants: De les 21.579 persones presentades a la selectivitat de juny de 2021 a tota la Comunitat Valenciana, 8.834 són homes, el 41%, la qual cosa confirma la tendència iniciada fa dècades que demostra que en acabar l’ESO cada vegada són menys els xics qui continuen cap a Batxillerat. Tenim alguna explicació sobre aquesta dada?

La nota mitjana d’expedients de Batxillerat és 8,115 als centres privats, mentre que als públics i concertats no arriba per poc al 8. En canvi els resultats a les PAU són molt semblants, perquè la diferència entre el resultat que obtenen els centres privats i els seus expedients supera  la mitjana de tot el sistema universitari valencià.

Antonio Ortiz López