ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL PLA DE TRANSICIÓ DEL CURS 2018/19

En aquest curs 2018/19 s’han desenvolupat diverses activitats relacionades amb el Pla de Transició, que ajudaran a que l’adaptació de l’alumnat de 6é de primària dels CEIP Rajoletes i CEIP Lo Romero a l’IES LLoixa siga la més idònia possible.

En primer lloc, els docents del CEIP Lo Romero ens convidaren a participar en una activitat al seu centre, dins del projecte que estan desenvolupant i que s’anomena “Vivo y convivo”. L’activitat es va realitzar el dilluns 29 d’abril de 2019, on l’alumnat de 6é de primària del CEIP Lo Romero va participar conjuntament amb alumnat de 1r d’ESO de l’IES Lloixa, en uns tallers que tractaven el tema de l’assetjatment escolar. L’alumnat dels dos centres també va tindre l’ocasió de compartir experiències, participar en dinàmiques de grup i dissenyar unes “mirades” cap al seu futur.

En segon lloc, un grup d’alumnat de 1r d’ESO de l’IES Lloixa, juntament amb la docent Ana Giménez, vam anar al CEIP Lo Romero (el dijous 9 de maig de 2019)  i CEIP Rajoletes (el divendres 10 de maig de 2019). L’alumnat que ens va acompanyar s’havia format al seu respectiu col·legi, per tant, anava amb molta il·lusió i amb ganes de saludar a tota la gent coneguda. L’alumnat de 1r d’ESO va resoldre tots els dubtes que tenien els alumnes de 6é de primària dels col·legis, tots ells relacionats amb el canvi d’etapa i de centre per al proper curs 2019/20.

Alumnat de 1r d’ESO que va visitar el CEIP Lo Romero

Alumnat de 1r d’ESO que va visitar el CEIP Rajoletes

Per últim, l’alumnat de 6é de primària, amb el seu professorat, van visitar les instal·lacions de l’IES Lloixa. El dimecres 15 de maig de 2019 ho va fer el CEIP Rajoletes, i el dimecres 22 de maig ho va fer el CEIP Lo Romero. A més a més, van tindre l’oportunitat de veure el dia al dia al centre, de conviure amb tot l’alumnat durant els dos esplais, i de realitzar unes pràctiques al laboratori de química amb la professora Teresa López.

Alumnat del CEIP Rajoletes realitzant les pràctiques de química

Alumnat del CEIP Lo Romero visitant les instal·lacions de l’IES Lloixa

Aprofite per donar les gràcies a totes les persones que formen part de l’Equip de Transició de primària a secundària. Moltes gràcies a totes i tots per la vostra implicació i col·laboració.

CONRADO GALLENT FALCÓ

COORDINADOR DE SECUNDÀRIA – IES LLOIXA