L’IES LLOIXA PARTICIPA EN LA XVIa TROBADA D’ESCOLES EN VALENCIÀ DE L’ALACANTÍ.

El passat divendres 27 d’abril un grup format per cent alumnes acompanyat per cinc professores del nostre institut va participar en la XVIa Trobada de Secundària i Batxillerat de l’Alacantí al parc Lo Torrent de Sant Vicent del Raspeig.

Enguany aquesta festa lúdica per la llengua s’ha celebrat sota el lema «Nosaltres pel valencià» i ha estat dedicada a la figura del suecà Joan Fuster. Amb la nostra participació pretenem promoure i dinamitzar l’ús de la llengua en un context lúdic i divers i contribuir, així, a la normalització de la nostra llengua entre els més joves.

En aquesta ocasió el centre acollidor fou l’IES Gaia de Sant Vicent i durant tot el matí l’alumnat de tots els centres participants va poder participar en els diferents tallers que els centres havien preparat així com també de les activitats ofertades per la Universitat d’Alacant i de l’entitat organitzadora La Cívica-Escola Valenciana. Destaquem l’exhibició de pilota valenciana, els tallers contra la violència de gènere i el concert del grup de Pedreguer Gin Lemons. L’IES Lloixa, per la seua banda, organitzà un taller de clauers personalitzats amb goma eva.

MARI CARMEN LLORCA SELLÉS

DEPARTAMENT DE VALENCIÀ