INFORMACIÓ D’ADMISSIÓ I MATRÍCULA CURS 2020-2021

La Conselleria ha publicat el calendari d’admissió per al curs 2020-2021. El termini de presentació de sol·licituds per a ESO, BATXILLERAT i FPB és del 17 al 25 de juny.

Els futurs alumnes que s’incorporaran a l’IES Les Rodanes des dels CEIP Juan Bernia, Horta Major i la Pea NO han de sol·licitar admissió, ja que són centres adscrits a l’institut i tenen garantida la plaça. Podran formalitzar la seua matrícula entre el 26 de juny i el 10 de juliol. Tot el tràmit, incloent la presentació de documents, podrà realitzar-se de manera telemàtica a través del menú Secretaria d’aquesta pàgina web.

Tampoc han de sol·licitar admissió els alumnes que ja estan matriculats a l’institut i el pròxim curs continuen en la mateixa etapa educativa. Podran formalitzar la seua matrícula entre el 26 de juny i el 10 de juliol. Tot el tràmit, incloent la presentació de documents, també podrà realitzar-se via telemàtica des del menú Secretaria d’aquesta pàgina web.

En canvi, la sol·licitud d’admissió SÍ QUE és obligatòria per l’alumnat que canvia d’etapa i el pròxim any curse Batxillerat o Formació Professional, encara que ho faça en aquest mateix centre.

També han de sol·licitar admissió els nous alumnes que durant aquest curs estiguen matriculats en altres centres i a partir del curs 2020-2021 desitgen incorporar-se a l’IES Les Rodanes.

La sol·licitud d’admissió es tramitarà des de la web TELEMATRÍCULA de la Conselleria d’Educació. Una vegada publicats els llistats definitius d’admesos, es podrà formalitzar la matrícula del 28 al 31 de juliol. Tot el tràmit de matriculació, incloent la presentació de documents, podrà realitzar-se via telemàtica des del menú Secretaria de la nostra pàgina web.

VÍDEO EXPLICATIU SOBRE L’APLICACIÓ TELEMATRÍCULA (NOMÉS PER L’ALUMNAT QUE SOL·LICITA ADMISSIÓ)

Consulta tota la informació actualitzada en la pàgina web de la Conselleria d’Educació.

PUBLICADA LA NORMATIVA QUE REGULA EL TERCER TRIMESTRE DEL CURS 19-20 I ELS INICIS DEL 20-21

Per fi anem coneixent amb més detall com serà el final d’aquest curs i es van aclarint alguns dubtes que moltes famílies ens han anat plantejant.

A continuació, recapitulem els aspectes més rellevants de la Resolució de 4 de maig de la SAEFP, per la qual s’estableix el marc i les directrius d’actuació durant el tercer trimestre del curs 2019-2020 i l’inici del curs 2020-2021, davant la situació de crisi ocasionada pel COVID-19.

CONSULTA NOVETATS ESO

CONSULTA NOVETATS BATXILLERAT

CONSULTA NOVETATS FPB

Encara queden pendents d’aclariment alguns temes que ens preocupen a tots, com si es reprendrà l’activitat presencial aquest curs (depén de la fase de desescalada en què ens trobem, però en tot cas només afectaria els últims cursos d’etapa, i no de forma generalitzada), el calendari d’admissió i matrícula per al pròxim curs, etc.

De totes aquestes qüestions anirem informant puntualment.

PROVES D’ACCÉS A CICLES DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR

Publicada la convocatòria de les proves d’accés a cicles de Grau Mitjà i  Grau Superior.

Consulta de la convocatòria ací.

Sol·licitud d’inscripció i calendari en aquest enllaç.

 

IMPORTANT: aquesta informació és relativa solament a les proves per accedir directament als cicles. La sol·licitud d’admissió a FP Bàsica, Grau Mitjà i Grau Superior encara no està disponible, però Conselleria publicarà en breu la convocatòria.

Esperem que aquesta informació els resulte d’utilitat.

NOUS MODELS D’EXAMEN DE LA PROVA D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT

La Comissió Gestora de les Proves d’Accés a la Universitat ha donat a conéixer com seran els nous exàmens de les diferents matèries, ajustant-se al nou model d’optativitat de preguntes plantejat pel Ministeri d’Educació.
També a la web de Conselleria es podran consultar en breu models d’exàmens de cadascuna de les assignatures de les PAU:
En el següent arxiu es pot consultar com s’aplicarà l’opcionalitat a cada assignatura:
Recordem també les noves dates d’exàmens de les PAU:
  • Convocatòria ordinària: 7,8 i 9 de juliol.
  • Convocatòria extraordinària: 8, 9 i 10 de setembre.

CALENDARI D’APLICACIÓ DEL PLA MULAN

Des de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (DGTIC) es treballa des de fa dies en l’ampliació de la capacitat de les diferents eines i plataformes del Pla MULAN perquè puguen suportar els vora 800.000 alumnes del sistema valencià i els més de 70.000 docents.

Així, davant la situació tan incerta i extraordinària que suposa una massiva entrada d’usuaris a les plataformes
informàtiques, la Conselleria d’Educació ha plantejat un calendari d’incorporació progressiva a les diferents eines amb els següents dies:

El divendres 27 de març s’obrirà AULES a l’alumnat d’ESO per a poder enviar tasques i compartir materials. Per a evitar la sobrecàrrega dels sistemes, s’insta l’alumnat que hi entre, preferiblement, en horari de matí.

El dilluns 30 de març serà el primer dia d’obertura de WebEx a l’alumnat de Batxillerat. A partir d’aquesta data serà possible impartir docència online en directe.

El dimarts 31 de març s’obrirà AULES a l’alumnat de Batxillerat per a poder enviar tasques i compartir materials. Per a evitar la sobrecàrrega dels sistemes, s’insta l’alumnat que hi entre en aquesta plataforma en horari de vesprada.

El dijous 2 d’abril s’obrirà AULES a l’alumnat de Formació Professional Bàsica per a poder enviar tasques i compartir materials. Per a evitar la sobrecàrrega dels sistemes, s’insta l’alumnat que hi entre en aquesta plataforma en horari de vesprada.

Totes les eines tindran vídeos tutorials i guies en PDF en obert, que també es posaran en la pàgina web del Pla MULAN  (https://portal.edu.gva.es/mulan/)

 

PRIMER DIA D’ACTIVITAT NO PRESENCIAL

L’equip docent de l’IES Les Rodanes està treballant perquè durant els dies de confinament a casa el nostre alumnat continue tenint garantit el seu dret a l’educació.
Per aquest motiu, les famílies rebran a través de la Web Família missatges del professorat on se’ls informarà de quines activitats o temes han de treballar els seus fills/es, així com a través de quines plataformes podran plantejar dubtes o enviar tasques (preferentment, serà AULES).
Hem habilitat a més una línia d’atenció telefònica per a contactar amb l’equip directiu en horari de 9 a 14 (només dies lectius) que estarà operativa a partir del dilluns, 23 de març: 634 550 595.

Recordem que també es pot contactar amb el centre via correu electrònic (46024114@gva.es) i amb el professorat a través de la Web Família.

Encara no uses la Web Família?
Envia’ns un email amb les dades del teu fill/a i la teua adreça de correu electrònic.

En dies com aquests, estiguem més connectats que mai!

ÚLTIMA HORA (13 de març): COVID-19

Ahir la Conselleria d’Educació va suspendre les classes en tot el territori de la Comunitat Valenciana fins a un altre avís. En conseqüència, l’IES Les Rodanes romandrà tancat des del dia 16 de març.

Perquè l’alumnat puga continuar amb la seua formació des de casa, el professorat del centre comunicarà les tasques i materials que s’hagen de treballar a través d’alguna d’aquestes dues plataformes:

– WEB FAMÍLIA (Accessible des del menú Enllaços d’aquesta pàgina)

– AULES GVA (Accessible des del menú Aula virtual d’aquesta pàgina)

Si és la primera ocasió que els seus fills/es accedeixen a Aules, el nom d’usuari coincideix amb el NIA i la contrasenya són les tres primeres lletres del cognom en minúscula seguides de la data de naixement en format DDMMAA. Per exemple, una alumna nascuda el 18 d’octubre de 2003 i anomenada Laura Pérez Sanchis tindrà com a contrasenya “per181003”.

Per a qualsevol dubte poden contactar amb el centre a través de la Web Família o el correu electrònic 46024114@gva.es.

Us agraïm la vostra comprensió en el compliment d’aquestes mesures de prevenció i esperem que passe de llarg al més prompte possible aquesta crisi sanitària i puguem tornar a la normalitat.

NOVETATS: INFORMACIÓ COVID19

Benvolgudes famílies:

Reenviem aquesta informació que ens acaba d’arribar des de la Conselleria d’Educació sobre mesures davant el COVID-19:

*****************************

Benvolguda directora / Benvolgut director:

Ens dirigim de nou a vosaltres per continuar informant sobre les decisions que es van prenent per part de les autoritats sanitàries en el marc de l’epidèmia del COVID-19.

Us informem que:

Primer. Se suspenen tots els viatges escolars previstos fora de la població on estiguen situats els centres educatius que els hagen programat.

Segon. Se suspenen, igualment, els intercanvis de professorat i d’alumnat, així com les estades formatives de tots els nivells educatius, que estigueren previstos.

Tercer. La realització d’excursions escolars d’àmbit local haurà de ser autoritzada pels responsables de l’àrea de salut pública de la qual forme part el centre educatiu corresponent.

Quart. Se suspenen les pràctiques en centres sanitaris de l’alumnat que està cursant el mòdul de formació en centres de treball (FCT).

D’altra banda, us recordem la necessitat que tots els centres adopten les mesures adequades per a disposar del material que calga (sabó, tovalloles de paper…) per a la higiene personal i col·lectiva de tots els membres de la comunitat educativa.

Així mateix, cal que imprimiu i poseu en llocs visibles per a tota la comunitat educativa el material gràfic que us vam adjuntar en el correu electrònic d’ahir.

Us agraïm, una vegada més, la vostra col·laboració en el compliment d’aquestes mesures, preses en circumstàncies excepcionals, i que únicament pretenen resoldre al més prompte possible la situació que està provocant l’expansió del COVID-19.

Una salutació,

Miguel Soler Gracia

Secretari autonòmic d’Educació i Formació Professional

CANCEL·LACIÓ D’EXCURSIÓ A CULLERA (2n ESO)

Estimades famílies:

L’activitat programada per a demà divendres, 13 de març, pel departament d’Educació Física queda cancel·lada. L’empresa de multiaventura de Cullera amb la qual s’anava a realitzar acaba de contactar amb el centre per informar-nos que suspén les seues activitats davant la situació d’alerta sanitària.
Per tant, l’alumnat de 2n ESO A, B, C i D tindrà classe demà divendres en el seu horari habitual, per la qual cosa és imprescindible que porten el material necessari de cada assignatura.
Lamentem les molèsties que aquesta cancel·lació puga ocasionar.

Salutacions.

L’equip directiu

CANCEL·LACIÓ ACTIVITAT EXTRAESCOLAR 1r D’ESO

Estimades famílies:

Fa uns minuts ha contactat amb nosaltres el director del Museu de Prehistòria de València. Seguint instruccions de la Conselleria de Sanitat, han cancel·lat totes les visites que tenien programades.
Els alumnes de 1r d’ESO C, E i F tenien prevista la visita demà dijous, 12 de març; i els grups A, B i D, la tenien programada per al divendres, 13 de març.
No ens queda un altre remei que suspendre aquesta activitat, per la qual cosa tant demà dijous com el divendres hi haurà classe normal en l’horari habitual. Recordem que és necessari que porten el material de les assignatures que tinguen aquestos dies.
Lamentem les molèsties que aquesta cancel·lació puga ocasionar.

Una cordial salutació.