TERCER TRIMESTRE 19-20 ESO

• El tercer trimestre ha de servir per consolidar, recuperar o reforçar els aprenentatges dels dos trimestres anteriors. Se seleccionaran de l’últim trimestre exclusivament els continguts més rellevants.
  • L’avaluació del tercer trimestre tindrà un caràcter diagnòstic i formatiu i es tindrà en compte el treball realitzat de forma no presencial, l’interés de l’alumnat i l’actitud mostrada.
  • L’avaluació final es conformarà a partir dels resultats de la primera i segona avaluació. La tercera avaluació, si escau, podrà millorar aquesta nota.
  • No hi haurà convocatòria extraordinària en 1r, 2n i 3r d’ESO. Per tant, aquells alumnes que tinguen la primera i/o la segona avaluació suspeses només podran recuperar-les durant el tercer trimestre.
  • Es promocionarà al curs següent amb caràcter general. Preguntes freqüents: Açò és equivalent a un aprovat general? La resposta és NO. L’alumnat haurà de recuperar les matèries suspeses durant el curs següent. És possible repetir curs? La resposta és SÍ: excepcionalment, l’equip docent pot proposar la repetició si és la millor opció acadèmica per a l’alumne/a.
  • En quart d’ESO es flexibilitzaran els criteris per a obtindre el títol de Graduat en ESO. Es podrà proposar la titulació en l’avaluació final encara que l’alumne/a tinga qualificacions negatives en alguna matèria. Significa que tot l’alumnat de quart curs obtindrà el títol de Graduat en ESO? La resposta és NO, encara que la titulació serà la pràctica habitual.
  • En quart d’ESO hi haurà convocatòria d’avaluació extraordinària, a la qual haurà de presentar-se NOMÉS l’alumnat que no haja obtingut el títol de Graduat en ESO a l’avaluació final. Es realitzarà abans del 2 de juliol.
  • La nota mitjana del títol de Graduat en ESO es calcularà a partir de les qualificacions de cadascuna de les matèries cursades a l’etapa.