COEDUCACENTRES EN L’IES LA MOLA

Durant el present curs escolar 2021/22, el centre està participant en el projecte de coeducació ‘COEDUCACENTRES’, promogut per la Conselleria d’Educació Cultura i Esport i coordinat per diferents Cefires.

L’objectiu principal d’aquest projecte, dirigit a la comunitat educativa, és instaurar una cultura de pau amb perspectiva de gènere com a senyal d’identitat del centre.

El projecte es duu a terme al llarg de dos períodes:

• De setembre a desembre – Curs de Sensibilització.
  • De gener a juny: Acció formativa, Actualització de documents, Jornada de difusió en el centre i Jornada Intercentres.

Aquesta actuació ve a completar el projecte “Canviem la Mirada” que porta desenvolupant-se en el centre, des de fa uns anys, i que aborda una sèrie de temes al llarg del curs escolar a través de xarrades, tallers, celebració de dies commemoratius… sobre aspectes com:

• La convivència. El Bullying/Ciberbullying.
  • 25 N – La violència de gènere.
  • La inclusió.
  • La Pau.
  • La Corresponsabilitat.
  • El dia de la xiqueta i la dona en la ciència.
  • 8 de març – Dia internacional de la Dona.
  • El llenguatge inclusiu.
  • El sexisme.
  • La diversitat (sexual, familiar i de gènere).
  • La desconstrucció dels rols de gènere.
  • L’educació sexual.

Per a poder dur a terme les xarrades, els tallers, els dies commemoratius… participem en aliances amb associacions i organismes que ens ofereix la comunitat que ens envolta:

• Cefire.
  • Centre Dona Rural Elda.
  • Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Novelda.
  • Associació LGTBIQ+ de Novelda.
  • Associació LAMBDA València.
  • Diputació d’Alacant.
  • Centre de Salut…

per a donar resposta educativa al Pla Director de Coeducació i a les instruccions d’inici de curs de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport per al curs 2021/22.

• PLA DIRECTOR DE COEDUCACIÓ:
  • INSTRUCCIONS D’INICI DE CURS 2021/22 DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT.