8/3: Dia de la Dona

El passat dia 8 de març es van realitzar diverses activitats en el centre per a commemorar el dia de la dona.
En primer lloc, es va llegir un manifest reivindicatiu cap al paper de les dones en la societat.

Seguidament, va tindre lloc l’actuació del cor de l’institut, amb la cançó Al·leluia de Leonard Cohen, dedicada a Pilar Bueno.

Altres activitats en paral·lel van ser els diversos tallers que es van realitzar al pati amb els alumnes més xicotets i la representació de l’obra de teatre La disputa entre Posidó i Atenea, interpretada per l’alumnat de 1rESO de laboratori d’arts escèniques i dirigida per Mari Carmen Guallart.

D’altra banda, es va procedir al lliurament de premis del concurs de contes populars (2nBATX) on es transforma el paper de la dona deixant a un costat les convencions tradicionals. A més, es va aprofitar l’acte per a felicitar, per part de direcció, a les tres dones, alumnes del nostre centre, guanyadores del premi de poesia Vicent Andrés Estellés de 2024: Aroa Elena (2nBATXH), Ainhoa Ramírez (1rBATXCC i Ana Moreno (1rBATXArts).

Entre altres activitats va haver-hi una exposició de dones artistes amb les quals tant professors com alumnat podien fer-se fotos, a més, també va tindre lloc una coreografia de professores.

Totes estes activitats pretenen conscienciar als ciutadans i en concret al nostre alumnat de la necessitat d’una educació en igualtat i respecte mutu.