Mobilitats

Escoles pel futur: patrimoni i emergència climàtica a les aules

logo_proyecto

Programa Erasmus+ KA229

La meta principal del programa és permetre a centres i institucions de diferents països desenvolupar i reforçar xarxes, incrementar la seua capacitat de treballar a nivell transnacional, compartir i confrontar idees, pràctiques i mètodes. En aquesta mena de projectes, el caràcter innovador de la proposta es mesurarà, sobretot, en relació al treball que els centres associats hagen desenvolupat fins al moment. Els projectes seleccionats poden també produir resultats tangibles i s'espera difusió dels resultats de les seues activitats, encara que de manera proporcional als objectius i abast del projecte. Aquests resultats i activitats de difusió seran cofinançats a través del pressupost estàndard per a la partida de gestió i implementació del projecte.

El nostre centre participa, a través de eTwinning i Erasmus+, en «Escoles pel futur: patrimoni i emergència climàtica a les aules», una associació d'escoles europees dissenyada per a l'assoliment de diversos objectius centrals.

1. Analitzar el problema de la crisi ecològica, alertar sobre la seua gravetat i sobre la urgència d'actuar i proposar solucions des de l'escola.
  2. Posar en valor el patrimoni (cultural i natural) com a evidència de diversitat i riquesa cultural.
  3. Fomentar, des de l'escola pública, un sentiment de ciutadania europea que consolide en el futur valors essencials com la democràcia, la llibertat, la justícia i la igualtat.
  4. Desenvolupar metodologies innovadores que milloren la qualitat de l'ensenyament des d'una perspectiva interdisciplinària.
  5. Millorar la competència professional de l@s docents.
  6. Augmentar la motivació de l'alumnat.

Els nostres socis

Durant els pròxims dos anys, treballarem en col·laboració amb altres dos centres escolars de secundària i batxillerat:

El IES Santa Isabel de Hungría, a Jerez de la Frontera

El Gymnázium Lud’ca Pika de Plzeň, a la República Txeca.