IES Ifach participa en diverses ponències sobre l’aprenentatge per projectes

Professorat de l’IES Ifach participen com a ponents en diversos seminaris del CEFIRE per explicar la posada en pràctica de l’aprenentatge per projectes a l’àmbit de 1r d’ESO.

Geles Fernández Santafé, Cap de Departament de Ciències Socials, coordinadora de l’àmbit lingüístic i social de 1r d’ESO i creadora de diversos projectes educatius, va assistir com a ponent a l’IES de Pedreguer i a l’IES Montdúver de Xeraco per explicar l’organització de l’àmbit de 1r d’ESO  a l’IES Ifach i la posada en pràctica del projecte Desitjant tornar a viatjar?, entre d’altres.  També van assistir-hi Mari Torres Torres (orientadora), Melanie Puig Alberola (professora de valencià) i Carlos Pascual Asencio (professor de castellà).

Geles Fernández va parlar sobre el marc normatiu d’organització del currículum de 1r ESO per àmbits a banda de compartir els diferents projectes que ja ha dut a terme en altres nivells educatius. Va remarcar la importància d’integrar diferents matèries curriculars en un àmbit i de treballar mitjançant l’ABP per tal que l’alumnat adquirisca les destreses necessàries que els farà competents per resoldre problemes o reptes de la vida real. A més, va explicar les principals ferramentes TIC que ajuden a desenvolupar el treball per àmbits.

Mari Torres es fa centrar en  analitzar el concepte d’àmbit des del punt de vista organitzatiu, psicològic, pedagògic, didàctic i inclusiu, tot explicant la coordinació i la preparació de la programació d’àmbit.

Melanie Puig  va aportar la posada en pràctica del projecte Desitjant tornar a viatjar?. Va ensenyar com es porten a la pràctica les activitats integrades mitjançant els productes elaborats pel seu alumnat de 1r d’ESO.

I, finalment, Carlos Pascual va explicar com relacionem les diferents metodologies utilitzades al projecte amb els instruments d’avaluació.

Els quatre ponents també van destacar els entrebancs i dificultats amb les que s’han trobat i van coincidir a assenyalar que el treball per projectes a l’àmbit de 1r d’ESO fomenta l’autonomia de l’alumnat ja que són els responsables del seu propi aprenentatge. A més a més, es desenvolupen diferents habilitats que fan que l’alumnat siga conscient de tot el seu potencial i fa que augmente la capacitat de generar idees.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies