NOVETATS

GUANYADORS/ES LLIGUETES OCI ACTIU I FORMATIU

L’AMPA ha col.laborat en l’entrega d’un detall a l’alumnat que ha guanyat les lligues esportives d’aquest curs portades a terme per departament d’EF a l’hora de l’esplai.

ENHORABONA  a tot l’alumnat que ha participat i ha gaudit d’un esplai actiu i formatiu.

LLIURAMENT NOTES

 Horari atenció alumnat i famílies i lliurament de consells orientadors

BATXILLERAT: dimarts 18 de juny a partir de les 8.55h (adjuntem horari)

ESO: divendres 21 de juny a partir de divendres a les 10.00h (adjuntem horari), el transport escolar comença a les 9:15 en el primer punt de la ruta. 

HORARI

FORMULARI ELECCIÓ MATÈRIES CURS 24/25

Els i les alumnes que el curs vinent estudiaran a l’IES Hort de Feliu tenen la possibilitat d’elegir diferents optatives d’acord amb els seus interessos i necessitats de formació. Amb l’objectiu d’organitzar de manera eficient cadascun d’estos itineraris, l’IES proposa a l’alumnat que conteste uns formularis a fi de tindre una previsió el més realista possible de cara a la oferta d’optatives en la matrícula que realitzaran al mes de juliol. El termini per a contestar els formularis serà el dimecres 29 de maig. Es prega la màxima participació possible. Gràcies.

TERMINI PER A EMPLENAR ELS FORMULARIS: fins dimecres 29 de maig

AVALUACIÓ DE DIAGNÒSTIC 2n ESO

Avaluació de diagnòstic de 4t Primària i 2n ESO. Curs 2023-2024.

Estimades famílies:

Els informem que la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació desenvoluparà un procediment d’avaluació de diagnòstic en el qual participarà tot l’alumnat de 4t d’Educació Primària i de 2n d’Educació Secundària Obligatòria dels centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, tal com determina la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’Educació, en els seus articles 21 i 29.

Per això, la seua filla o fill participarà en esta Avaluació de Diagnòstic mitjançant la realització, en el seu centre educatiu i en horari lectiu, d’unes proves d’avaluació de competència en comunicació lingüística (valencià, castellà i anglés), de competència matemàtica i d’un qüestionari de context. 

Serà el centre educatiu el que garantirà la correcta interacció del seu fill o la seua filla amb la plataforma informàtica on s’han implementat les diferents proves competencials i el qüestionari de context. També vetlarà per l’anonimat de les respostes complint amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades. 

Per a esta Conselleria és clau conéixer tant el grau de domini de la competència en comunicació lingüística i de la competència matemàtica de l’alumnat del nostre sistema educatiu, com el context social i educatiu en el qual es desenvolupa. 

Les dades obtingudes en esta avaluació són un element indispensable per al diagnòstic i la millora del nostre sistema educatiu.

Agraint de bestreta la seua col·laboració, reben una salutació ben cordial.

Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa

RESOLUCIÓ de 22 d’abril de 2024, de la directora general d’Innovació i Inclusió Educativa, per la qual es regula l’avaluació de diagnòstic de l’alumnat dels centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana per al curs 2023-2024

NORMATIVA D’ÚS DEL MÒBIL I APARELLS ELECTRÒNICS 

A) NORMA GENERAL: L’ús i l’exhibició del telèfon mòbil està prohibit al centre. 

Segons la Resolució del 17 d’abril del 2024 de la Conselleria d’Educació, publicada el 3 de maig de 2024 al DOGV núm. 9841, entra en vigor, a partir de dilluns, la prohibició del mòbil en col·legis i instituts. L’objectiu és que l’alumnat deixe d’estar pendent del mòbil durant la jornada escolar i preservar el seu procés educatiu d’una manera correcta i saludable. 

A partir d’esta nova normativa, que molts centres, entre els quals el nostre, ja havien pres i que ara es fa extensible a la resta de centres, el nostre claustre ha adoptat els acords següents

1. Prohibició de l’ús i l’exhibició del telèfon mòbil. 

2. Esta prohibició contempla l’ús a l’aula, però també als corredors, banys, pati, durant les activitats extraescolars i complementàries, temps d’esplai… 

3. Cap docent l’utilitzarà en la seua matèria per a activitats educatives. 

4. Recomanació de no portar el mòbil al centre. 

5. En cas de decidir portar-lo al centre, l’alumne o l’alumna el guardarà apagat i dins de la motxilla durant tota la jornada lectiva. Mantindre’l encés i operatiu es considerarà com a ús. 

6. Enduriment de les actuacions i de les sancions davant de les conductes contràries a esta norma. 

B) UNES QUANTES EVIDÈNCIES CIENTÍFIQUES DE LES CONSEQÜÈNCIES NEGATIVES DE L’ABÚS DEL MÒBIL 

1. La majoria d’estudiants a partir de 6é de Primària passen més temps del saludable davant del mòbil. Problemes de salut que s’hi relacionen: 

-Seriosos problemes emocionals i psicològics. 

-Problemes conductuals per l’addicció al mòbil. 

-Síndrome FOMO o desig constant d’estar connectat i que pot implicar depressió, ansietat, falta de qualitat del son, aprenentatge distret, entre d’altres. 

-Nomofòbia: por irracional a estar sense telèfon mòbil. 

2. L’ús excessiu del mòbil sense supervisió comporta dificultats d’aprenentatge i problemes de convivència. 

3. Els casos d’assetjament (bullying) i ciberassetjament s’han duplicat des de 2019. Molts casos tenen el punt de partida en fotos, gravacions d’àudios o vídeos. 

C) PROCEDIMENT DAVANT L’ÚS INDEGUT O EXHIBICIÓ DEL TELÈFON MÒBIL 

1. El professorat, quan detecte l’ús o exhibició del mòbil al centre, procedirà de la manera següent: 

a) Retirarà el mòbil a l’alumne/a després de demanar-li que l’apague com a garantia de confidencialitat. 

b) Després de comprovar-ne l’estat, l’enrotllarà en el full específic destinat a tal fi amb les dades de l’alumne/a. 

c) El portarà a Direcció on qualsevol membre de l’equip directiu el custodiarà temporalment.

2. Negar-se a lliurar el mòbil i adoptar una postura d’enfrontament es considerarà una falta greu d’indisciplina, desconsideració, falta de respecte i actitud desafiadora cap al professorat i que serà objecte de mesures d’abordatge educatiu importants amb l’obertura d’un procediment ordinari davant de conductes greument perjudicials contra les normes del centre. 

3. La família recollirà el mòbil en l’horari establert per la Direcció del centre per a tal fi, i sempre a partir del dia següent a la retirada del mòbil. Mai es tornarà el mateix dia de la retirada. S’anotarà en el full de registre qui ha recollit el mòbil, la data i l’hora de la devolució i es farà signar a eixa persona. 

4. Quan l’alumnat siga reincident (3 vegades) s’aplicaran les mesures correctores que es consideren convenients amb l’obertura d’un procediment ordinari davant de conductes greument perjudicials contra les normes del centre. 

OBSERVACIONS: 

1. Recordem que el centre no es fa responsable de la pèrdua, robatori, trencament o qualsevol altre contratemps que puga patir el telèfon mòbil o qualsevol altre dispositiu electrònic. 

2. La normativa és aplicable als rellotges intel·ligents i altres dispositius electrònics no permesos. 

3. El centre disposa de telèfon perquè, en cas de necessitat, les famílies puguen comunicar-se amb els seus fills i filles o viceversa. No usar el mòbil al centre no significa de cap manera estar incomunicat. 

4. La nostra responsabilitat és promoure el respecte a la integritat física i moral, la dignitat, el benestar i la seguretat de tots els membres de la comunitat educativa. Però això no podrà ser sense la col·laboració de les famílies, com a part fonamental i corresponsable del procés d’aprenentatge de l’alumnat. Sou imprescindibles per aconseguir una bona convivència que facilite un treball docent que permeta el desenvolupament integral de l’alumnat. 

 NORMATIVA D’ÚS DEL MÒBIL I APARELLS ELECTRÒNICS  RESOLUCIÓ de 17 d’abril de 2024 sobre regulació ús dispositius mòbils en centres