Projecte “Joves pel riu Palància”

Alguns alumnes de 3r ESO de les assignatures de Biologia i Geologia i d’Economia han participat durant el curs 2022-2023 en un projecte pioner de la Universitat de València. Han format part d’aquest projecte tots els instituts de Sagunt.

El projecte “Joves pel riu Palància”, “Coneix, cuida i protegeix el teu riu” ha sigut posat en marxa per la professora Ana Camarasa i el seu equip de la Facultat de Geografia i Història. A més, ha col·laborat la Diputació de València, l’Ajuntament de Sagunt i Acció Ecologista Agró.

Durant aquest projecte els alumnes han realitzat, en equips, cinc tasques corresponents a cinc reptes. Han plantejat preguntes sobre el riu, que han respost professors de la Universitat; han preguntat als seus pares i avis per les seues experiències en el riu; i han buscat informació sobre inundacions històriques. També han realitzat una excursió al riu, guiada per voluntaris d’Acció Ecologista Agró, en la qual han triat el seu lloc favorit, han recollit fem i han adquirit coneixements sobre la flora i la fauna que es pot trobar en el riu.

Les dues últimes activitats han sigut la visita a la Facultat de Geografia i Història i l’acte de clausura a la Casa Municipal de la Cultura del Port de Sagunt.