PROJECTE EDUCATIU “LA DIVERSITAT ENS ENRIQUEIX”

L’alumnat i professorat del primer curs d’Integració Social de l’IES Josep Iborra de Benissa i les usuàries, usuaris i professionals del Centre Ocupacional d’Aprosdeco de la Xara, dirigit a persones amb diversitat funcional, han compartit coneixements i habilitats durant tres jornades, a través d’un projecte on posem el focus en les potencialitats, la interacció social, la creació de vincles i l’aprenentatge cooperatiu.

El primer contacte va tindre lloc el 22 de gener i va consistir en una visita guiada pel centre ocupacional i centre de dia de la Xara.

En el segon encontre, realitzat dues setmanes després, vam acollir a dos professionals i 13 persones usuàries del centre ocupacional en el nostre centre educatiu. Aquest dia també ens va acompanyar l’alumnat de l’AULA OBERTA, el qual va ser l’encarregat de mostrar diferents espais de l’institut, entre ells, l’aula de música, on vam poder gaudir d’un assaig amb els ukeleles. Finalment, l’alumnat d’Integració Social va preparar i dur a terme un taller sobre cultura marroquina on vam aprendre moltes coses i ens vam decorar les mans amb Henna.

En l’ultima jornada, que va ser el dia 19 de febrer, vam tornar a visitar el centre ocupacional. Vam esmorzar entre rialles amb les persones usuàries i els professionals i també van compartir els seus coneixements i destreses convidant-nos a participar en els tallers que realitzen habitualment.

Ha resultat una experiència transformadora per a l’alumnat, ja que els ha permès desenvolupar una mirada més empàtica i respectuosa.

Gràcies a totes les persones que ho han fet possible!

Degut al resultat tant positiu que ha tingut aquesta iniciativa ens hem plantejat fer més activitats, per tant, CONTINUARÀ!