Ideari del centre

Volem educar el nostre alumnat  perquè siga crític i tolerant. Perquè  tinga capacitat per a decidir de manera autònoma i responsable.. Fomentem l’educació integral de l’alumnat incidint en la coeducació, en l’autoestima i l’estima als altres, en l’educació ambiental i en l’educació per a la salut i la qualitat de vida. Estem compromesos amb la normalització lingüística i cultural de la nostra comunitat

Definim el nostre IES com a un centre plural  que ha d’educar  l’alumnat amb criteris propis i amb la capacitat  de decidir de manera autònoma i responsable. Pretenem que l’alumnat siga: autònom responsable, crític i tolerant. És a dir que siga capaç de plantejar-se problemes que formen part de la realitat cultural a la que pertany i de donar solucions pròpies.

Fomentem una actitud solidària i no discriminatòria per raons de llengua, sexe, ètnia, religió, cultura, discapacitats, malalties, tipologia física, nacionalitat... Rebutgem qualsevol tipus de posicionament doctrinari o proselitista. Ningú pot ésser discriminat per cap motiu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Promovem les arrels i coneixement del propi medi, de la pròpia cultura i història. Reivindiquem com a pròpia la cultura, la història i la llengua dels valencians i, per tant, ens declarem compromesos amb la normalització lingüística i cultural de la nostra comunitat.

Reconeixem l’ús de la llengua de cadascú com un dret que té qualsevol membre de la Comunitat Educativa. La llengua vehicular del Centre és el Valencià. A més, caldrà garantir, en acabar l’ Ensenyament Secundari Obligatori i com determina la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, un domini oral i escrit de les dues llengües oficials.

Fomentem l’educació integral de l’alumne tot incidint en els següents aspectes: Coeducació, Autoestima i estima als altres, Educació ambiental, Educació per a la salut i qualitat de vida.

Desitgem eliminar la tendència generalitzada d’uniformitzar les/els alumnes i possibilitar el desenvolupament de les capacitats i aptituds individuals. Es tracta d’aprendre de la diferència i acabar amb el pensament únic.

Tenim un compromís ferm amb els valors democràtics que garanteixen els drets i llibertats inqüestionables de la persona en consonància amb la declaració dels Drets Humans.