Tutories Emocionals

Les tutories emocionals consisteixen en l’acompanyament emocional d’un alumne o alumna per part d’un professor o professora a través d’un contacte periòdic. Aquest pot ser d’una sessió (d’entre 30 i 50 minuts) a la setmana o cada 15 dies.

La participació tant del professorat com de l’alumnat és voluntària.

Es tracta d’escoltar activament a l’alumnat, sense jutjar-lo, validar el seu malestar i ajudar-lo a desenvolupar recursos personals per enfrontar, per si mateixa, les seues dificultats promovent el seu benestar i la seua salut mental.

Els objectius que perseguim són:

• Donar una atenció i un suport individualitzat.
  • Detectar situacions que puguen afectar o agreujar la seua salut física i/o mental.
  • Contribuir al desenvolupament de les competències socioemocionals de l’alumnat.

L’equip de tutories emocionals actualment el composem 17 professores i professors sensibilitzats i compromesos amb el benestar del nostre alumnat. El professorat rep assessorament i suport del departament d’orientació del centre i la coordinadora del programa.