L’Institut d’Educació Secundària “Josep Iborra”, depenent de la Conselleria d’Educació de la Comunitat Valenciana, va nàixer l'any 1985 i és un Centre de Secundària des del curs 98-99. En ell s’imparteixen ensenyaments d’ Educació Secundària Obligatòria (ESO), Batxillerat  i Cicles Formatius.

L’òrgan de govern del centre és el Consell Escolar en el qual estan representats tots els sectors de la comunitat educativa: pares i mares, professorat, alumnat, personal d’administració i serveis i l’Ajuntament. Entre d’altres funcions, és qui determina l'ideari del centre. Per davall d’ell, l’Equip Directiu del centre està integrat pel Director, el Cap d’Estudis, el Secretari i la Vicedirectora.

Com las majoria de Centres de Secundària, el nostre disposa de diversos serveis, entre els que destacarem el de biblioteca  amb accés a internet i el de cantina.