HACKATHON

Èxit rotund en el Hackathon realitzat a l’Aula Emprén del Centre Educatiu IES Josep Iborra fomentant l’Emprenedoria i les Habilitats de Comunicació.

En un emocionant pas cap a la promoció de l’emprenedoria i la millora d’habilitats comunicatives, el Centre Educatiu IES Josep Iborra va celebrar en l’Aula Emprén, el passat 28 i 29 de novembre, un Hackathon de Negoci i un Hackathon de Comunicació, financiat per la Unió Europea-NExt Generation EU en el marc del Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

Els 90 participants, organitzats en 21 equips, es van submergir en desafiaments que requerien no sols el desenvolupament de solucions emprenedores sinó la capacitat de transmetre clarament les seues idees, acostant-los al món real.

Les famílies professionals que van participar en aquestes experiències formatives van ser les següents: Comerç, amb els cicles d’Activitats Comercials i Comerç Internacional i Serveis Socioculturals i a la Comunitat, amb els cicles d’Atenció a Persones en Situació de Dependència, Integració Social i Educació Infantil.

L’empresa “We Tangible”, experts en emprenedoria i comunicació, van guiar als equips, proporcionant píndoles formatives valuoses per al desenvolupament de solucions innovadores que foren viables des del punt de vista empresarial, així com per a la realització de presentacions efectives.

La importància de les soft skills també va estar en el centre de l’experiència, ja que es va incentivar el treball en equip, la creativitat i l’habilitat per a expressar idees de manera persuasiva.

En concloure l’esdeveniment, es van reconèixer els models de negoci més destacats, i van premiar a l’equip que va resultar guanyador després del concurs. L’equip guanyador, format per cinc alumnes del cicle de Comerç Internacional (Artom Alieva, Ashanty Hernández, Daniel Jiménez, Lhasa Seccombe i Martín Rueda) va presentar el projecte “Fruition”: una idea de negoci basada en l’aprofitament de la fruïta i verdura que no va a utilitzar-se per a produïr pintures. No obstant això, més enllà dels premis, l’esdeveniment va deixar un impacte en fomentar l’esperit emprenedor entre l’alumnat i enfortir la seua capacitat per a abordar desafiaments de manera innovadora.