HACKATHON

El dimarts 28 i dimecres 29 de noviembre a l’aula Emprén del centre se celebrarà per primera vegada un HACKATHON on participarà l’alumnat de cicles. En concret serán dos talles “HACKATHON DE COMUNICACIÓ” i “BUSINESS & INNOVATION HACKATHON” i l’alumnat que participarà será de les famílies de Comerç, Integració Social, TAPS i Educació Infantil.

Aquests dos tallers van a propiciar que l’alumnat se sensibilitzi en l’emprenedoria, puga consolidar les “Soft-Vocational skills” (habilitats personals, socials i professionals) com habilitats transversals i necessàries per a triomfar com a emprenedors i potenciar la seua autonomia, confiança i ocupabilitat.

Taller “HACKATHON DE COMUNICACIÓ”

Un hackathon de comunicació és un esdeveniment en el qual els participants treballen junts en equip per desenvolupar una solució creativa i efectiva per a un desafiament de comunicació específic.

1. Fomenta la col·laboració i el treball en equip: els hackathons de comunicació són una excel·lent oportunitat perquè tots els participants treballin en conjunt en la resolució creativa d’un o diversos desafiaments.

2. Estimula la creativitat: durant un hackathon, els participants s’alliberen de les estructures habituals de treball i poden experimentar amb noves idees, cosa que ajuda a desbloquejar la creativitat.

3. Permet la solució de problemes de manera ràpida i efectiva: en tenir un desafiament específic a resoldre, els participants del hackathon s’enfosqueix a trobar solucions pràctiques per al problema en qüestió.

4. Proporciona una oportunitat per experimentar i aprendre: els hackathons són una excel·lent oportunitat per experimentar amb noves eines, tecnologies i tècniques de comunicació.

En resum, realitzar un hackathon de comunicació pot ser molt beneficiós per al nostre equip, fomentant una cultura de col·laboració, creativitat, aprenentatge i resolució de problemes de manera ràpida i efectiva.

2. Taller “BUSINESS & INNOVATION HACKATHON”

– Objectius: Que l’ alumnat pugui adquirir coneixements i pugui adaptar-se a les noves tendències d’ emprenedoria i innovació, proporcionant-li conceptes i eines per a la seva consecució.

Els beneficis que aquest tipus d’esdeveniments poden aportar són múltiples. En primer lloc, promou la creativitat i la innovació en els equips, la qual cosa pot donar lloc a idees disruptives i diferenciades. A més, un hackathon fomenta el treball en equip, millorant la comunicació i la col·laboració en els equips.

Taller “HACKATHON DE COMUNICACIÓ”

2. Taller “BUSINESS & INNOVATION HACKATHON”

Un altre benefici important és que permet involucrar els equips en la presa de decisions. En treballar junts en la recerca de solucions, cada participant té l’ oportunitat d’ aportar les seves idees i coneixements a l’ elaboració de solucions sostenibles i pràctiques.