Más concretamente en Trier, o Tréveris, la ciudad más antigua de Alemania, fundada por los Romanos, ciudad Patrimonio de la Humanidad por la UNESCO, desde 1986.
La semana del 14 al 21 de abril, 10 alumnos de diferentes clases de 4º de ESO, acompañados por dos profesoras, Araceli Fornés y Ana Mut, nos sacaron el deutchland-ticket, un bono de transporte que nos permitía ir en transporte público por toda Alemania y un billete de Ryanair que nos dejó en Köln o Colonia.
Aquí lo teníamos todo, familia, amigos, trabajo y estudios. Y todo lo dejaron una semana y nos fuimos a Trier a realizar un intercambio con 10 alemanes.
Cambiamos de familia, ahora teníamos otra de acogida, de habla, ahora hablamos inglés, de instituto, ahora íbamos al BNT, al Balthasar Neumann Technikum y cambiamos Benissa, de 12.000 habitantes o Senija, de 600 habitantes, por Trier , de más de 100.000 habitantes.
A nosotros nos costó, sobre todo al principio y no poco. Enfrentamos un choque cultural, otros horarios, otras comidas, idioma, gente… de todo. Pero acabamos acostumbrándonos y estableciendo relaciones de amistad con todos ellos. A esto se le dice ver mundo…
El Director del BNT, ahí le llaman, el Principal, en su discurso de acogida, el primer día, nos decía que los intercambios nos servirían para hacer una Europa mejor. No le quito la razón, pero también, por lo que vi, nos sirvió para hacernos un poquito mejores por dentro, más abiertos.
Este intercambio salió fruto del job shadowing del proyecto Erasmus + 2022-1-ESO1- KA122-SCH-000075201 realizado previamente en esta localidad por Araceli y Ana en el curso 2022-2023. A partir de este job shadowing, se organizó el intercambio para este curso dentro de la Acreditación Erasmus+ 2023-1-ES01-KA121-SCH-000140451. Dentro de este intercambio, los alumnos han llevado a cabo un proyecto junto a los alumnos alemanes que consiste en un estudio de la cantidad de plásticos y papel de aluminio que se generan como desechos en los patios, tanto en el IIES JOSEP IBORRA como en el Balthasar Neumann Technikum.
Més concretament a Trier, o Tréveris, la ciutat més antiga d’Alemanya, fundada pels Romans, ciutat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, des de 1986.
La setmana del 14 al 21 d’abri, l10 alumnes de diferents classes de 4rt d’ESO, acompanyats per dues professores, Araceli Fornés i Ana Mut, ens van treure el deutchland-ticket, un bono de transport que ens permetia anar en transport públic per tota Alemanya i un bitllet de Ryanair que ens va deixar a Köln o Colonia.
Ací ho teníem tot, família, amics, treball i estudis. I tot ho van deixar una setmana i ens en vam anar a Trier a fer un intercanvi amb 10 alemanys.
Vam canviar de família, ara teníem un altra d’acollida, de parla, ara parlavem anglés, d’institut, ara anavem al BNT, al Balthasar Neumann Technikum i vam canviar Benissa, de 12.000 habitants o Senija, de 600 habitants, per Trier, de més de 100.000 habitants.
A nosaltres ens va costar, sobretot al principi i no poc. Vam enfrontar un xoc cultural, altres horaris, altres menjars, idioma, gent, altres de tot. Però anàvem agarrant-li el fil i encentant les relacions d’afectivitat amb tots ells. Això se li diu vorer món…
El Director del BNT, allà li diuen, el Principal, en el seu discurs d’acollida, el primer dia, ens deia que els intercanvis ens servirien per a fer una Europa millor. No li lleve la raó, però també, pel que vaig veure, ens va servir per a fer-nos un poquetet millors per dins, més obert
Aquest intercanvi va eixir fruit del job shadowing del projecte Erasmus + 2022-1-ESO1- KA122-SCH-000075201 realitzat prèviament en aquesta localitat per Araceli i Ana el curs 2022-2023. A partir d’aquest job shadowing, es va organitzar aquest intercanvi per a aquest curs dins de l’Acreditació Erasmus+ 2023-1-ES01-KA121-SCH-000140451. Dins d’aquest intercanvi, els alumnes han dut a terme un projecte junt amb els alumnes alemanys que consisteix amb un estudi de la quantitat de plàstics i paper d’alumini que es generen com a deixalles als patis, tant a l’IIES JOSEP IBORRA com al Balthasar Neumann Technikum.
#IborraExplorers
#ErasmusPlus
ErasmusPlusSEPIE