Creació d’un itinerari que preveu diverses activitats i eixides seqüenciades al llarg dels cursos. L’itinerari permet que l’alumne que comença 1r ESO reunisca un bagatge d’experiències al llarg de l’etapa d’ESO i, si és el cas, del Batxillerat.
L’itinerari arreplegarà accions relacionades amb diversos objectius:
―Per exemple, les visites a biblioteques faciliten l’accés a la informació i, d’altra banda, compensen l’anomenada bretxa digital, en tant que una part de l’alumnat, una part reduïda però existent, no té ordinador a casa o no té accés a internet.
―La visita a la Filmoteca Valenciana o els tallers de fake new incideixen en l’educació mediàtica de l’alumnat.
―Les animacions lectores, tant les realitzades per agents externs com les protagonitzades pel propi alumnat, motiven la lectura per plaer i l’educació literària.
―Els tallers de competència informacional reforcen l’alfabetització informacional en interdependència amb l’acció docent a l’aula.
―…
Visita a la biblioteca de barri
Sessió d'accés online a la XLPV amb la bibliotecària de la Biblioteca Pública de Benicalap
Visita a la Biblioteca Pública de València
Taller de competència informacional 4t ESO
Taller de competència informacional 1r batx
Taller de competència informacional 1rESO