Participació en els premis Girls4STEM

Els departaments d’Informàtica i de Tecnologia del nostre centre participen en els premis Girls4STEM d’aquest curs. Girls4STEM és un projecte dirigit al foment de les vocacions STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), molt especialmente entre les xiques, a través de l’organització d’activitats de divulgació. El que es pretén es donar a conèixer a què dediquen el seu dia a dia les persones que treballen en les àrees STEM. Les expertes STEM, per mitjà de dinàmiques i entretingudes xerrades, ens han posat al dia del talent emergent dins i fora de la Comunitat Valenciana i ens han ajudat a visibilitzar el paper de les dones dins de les disciplines STEM.

Feu clic en la foto per veure més imatges.

El 4 d’abril l’experta Vanessa Garzón Rams, periodista de l’àrea de Salut de l’Hospital Universitari i Politècnic de la Fe, ha fet una xerrada a l’alumnat de PR4 de la professora Mª Consuelo Hoyuelos Gayoso. Al grup de l’optativa d’Informàtica de la professora Estela de la Asunción González, els ha visitat l’11 d’abril Patricia Vázquez Moreno, enginyera en Telecomunicacions especialitzada en Informàtica, dedicada al desenvolupament SW i creadora de l’aplicació Voicemod Clips.

Per últim, l’experta Mª Teresa Sanz Garcia, professora de Didàctica de les Matemàtiques en la UV, ha vingut el 12 d’abril a fer la xerrada a l’alumnat de l’optativa d’Informàtica de 3r d’ESO de la professora Cristina Camarena Asensio.

L’alumnat prèviament ha investigat sobre la trajectòria de les expertes que els anaven a visitar i ha preparat preguntes. Ara és el moment d’elaborar les video-biografies per a participar en els premis. L’alumnat està molt motivat en aquesta tasca, esperem que tinga un bon resultat.

Els premis consisteixen en cinc cursos de formació sobre l’ús de les impressores 3D. Cada curs inclourà el material necessari per a la seua realització. Molta sort per al professorat i per a l’alumnat participant!