PROJECTES

El Projecte Educatiu 50/50 és una iniciativa subvencionada per l’Ajuntament que consistix a dur a terme mesures de foment de l’estalvi i eficiència energètica que donen com a resultat un menor gasto en els consums d’energia i aigua potable dels col·legis. Així, el 50% dels diners estalviats per cada centre es retorna en els col·legis perquè el destinen a la finalitat que cada centre considere més convenient i l’altre 50%, l’Ajuntament l’invertix per a adopció de mesures d’estalvi energètic a les escoles.

2.-MEMORIA-DE-ACTUACION-JUSTIFICATIVA

Punxa per a veure el vídeo

Escolarts Escola dansa és un projecte educatiu lligat a la dinamització de l’expressió artística musical i escènica, que consistix en l’aprenentatge i la interpretació individual i col·lectiva de coreografies creades a propòsit per al projecte educatiu, les quals es posaran a la disposició dels centres que participen en el projecte.

Punxa per a veure el vídeo

L’Escola fa teatre és un projecte educatiu lligat a la dinamització del plurilingüisme i al desenvolupament de l’expressió artística, més concretament, al foment de l’art dramàtic i la representació d’obres teatrals. Este projecte forma part d’Escolarts, conjuntament amb L’Escola canta, L’Escola dansa i L’Escola fa ràdio.

Punxa per a veure el vídeo

La convocatòria té com a finalitat promoure el coneixement
del flabiol i impulsar la seua introducció en el tercer curs dels centres
d’Educació Primària de titularitat de la Generalitat Valenciana. Est
projecte busca crear entorns de treball col·laboratius que unisquen l’educació musical i el coneixement i la difusió del patrimoni musical
valencià, amb els següents objectius:

1. Difondre el patrimoni musical valencià d’arrel tradicional
    mitjançant el coneixement i la pràctica del flabiol.
  2. Promoure l’educació musical a partir de la pràctica del flabiol,
    bé des del temps lectiu destinat en l’àrea de música i dansa, bé des de l’horari destinat a la realització de projectes interdisciplinaris.
  3. Conéixer les característiques fonamentals del flabiol: història,
    digitació, execució del so, registre, tonalitats, etc.
  4. Posar a l’abast de professorat i alumnat recursos didàctics
    que permeten la interpretació, individual o col·lectiva, d’un repertori
    variat de cançons, fent especial insistència en el repertori tradicional valencià.
  5. Fomentar entre l’alumnat la convivència, la companyonia, la
    empatia i el treball en equip.
  6. Planificar, mitjançant el Servici de Formació del Professorat,
    accions formatives dirigides al professorat, en tot el territori valencià, per a la promoció de l’ús del flabiol en els centres educatius.
  7. Dotar els centres educatius seleccionats de material didàctic
    (flabiols, cançoners, quaderns) per a fomentar l’educació musical a partir de la utilització del flabiol.
  8. Fomentar trobades de centres educatius que treballen el flabiol
    en educació musical per a compartir experiències didàctiques apassionants

Punxa per a veure el vídeo

Els participants de la Tercera Edició hauran de preparar una representació pròpia relacionada con el Tribunal de les Aigües, i gravar un xicotet curtmetratge que serà valorada por el #mateix Tribunal. Este curtmetratge serà realitzada por un equip de professionals posat a disposició por el Tribunal, que es desplaçarà en cada centre seleccionat, mentres que les xiquetes i xiquets seran els artistes protagonistes. Es valorarà la creativitat i l’originalitat, així com la implicació dels alumnes. Hauran d’elaborar els decorats i ho attrezzo, escriure el guió, actuar davant la cambra i, por suposada, sense perdre de vista l’objectiu més important: aprendre sobre el Tribunal.

PROJECTE ANUAL: “ELS JOCS OLÍMPICS”

Punxa sobre la imatge per a veure el vídeo