Mobilitats Erasmus+ per a l’alumnat d’alemany (curs 2022-23)

Movilidades en marcha

KEMPTEN (ALEMANYA)

La nostra mobilitat consistia a assistir a una institució, Kempodium e. V., que estava destinada a joves entre 12 i 16 anys, l'objectiu dels quals era ajudar-los en un futur en l'orientació de l'elecció dels seus estudis de manera professional. Allí estaven durant dues setmanes els estudiants d'un mateix centre, realitzant diferents oficis, en els quals es valorava l'esforç, interés i desenvolupament d'aquests. Nosaltres participàvem activament com si fórem alumnes d'aquest, aprenent diferents oficis i al seu torn, també vam ser acollides com si fórem companyes de treball.

El tracte va ser excel·lent en tot moment tant per part dels professors com de l'alumnat. Van estar pendents que ens assabentàrem de tot i que tinguérem una bona estada amb ells, fins i tot es van preocupar que plans teníem el cap de setmana i de com arribàvem a l'aeroport de tornada.

L'activitat estava molt ben organitzada, i ens va resultar tot bastant fàcil.  La veritat és, que la gent de la ciutat eren súper amables i s'oferien a ajudar. Entenem que, per ser estrangeres, semblava que no sols no els molestava ajudar, sinó també que els inspiràvem empatia.

A més, el programa cultural era molt ampli, i entretingut, així que ens va servir també d'aprenentatge de carrer (bavarés). Kempten és una ciutat molt bonica, on es poden visitar moltíssims llocs, museus (vam veure diversos), monuments, capelles, una residència d'abats i nosaltres visitem tot, i fins i tot es vam poder tindre una visita guiada per la ciutat alhora que van fer escenes de teatre sobre la història d'aquesta. A més, està molt ben comunicada i es pot visitar altres ciutats. Nosaltres varem triar anar a Füssen, visitar la ciutat i arribar fins al Castell del "Rei Boig".

L'experiència ha sigut molt xula, inoblidable, al mateix temps que enriquidora i divertida, per a repetir amb els ulls tancats.

Gretel
Alumna de 2B2

He gaudit de l'experiència Erasmus+ gràcies a l'EOI de Quart i ha sigut positiva, perquè gràcies a ella ara soc capaç de comunicar-me més en alemany o almenys atrevir-me, cosa que sempre agrairé. A més, m'ha servit per a adonar-me de la meua fortalesa.
El meu destí va ser la ciutat de Kempten, situada a la comarca de Allgäu. L'estada la vaig compartir amb una altra alumna de l'escola, Gretel, que podeu veure a la foto. Allí vaig quedar gratament sorpresa amb la manera de ser de la gent, tant en la institució d'acolliment (Kempodium), en la qual van ser molt amables i sol·lícits, com en la pròpia ciutat. Exemple d'això van anar a les dues Annette, sempre interessant-se per nosaltres o els dubtes que ens pogueren sorgir , i Julianne, professora gràcies a la qual vaig poder menjar coses que no feren mal al meu sistema digestiu. No feien mala cara si el teu alemany no era perfecte i procuraven anar més a poc a poc, cosa que és d'agrair. És una ciutat preciosa i amb molts monuments i museus que has de visitar. Té moltes coses que veure i una setmana es fa curta, però per aqueixa raó va ser molt intensa.
Recomane aquesta experiència, per a conéixer altres cultures i aprendre i millorar qualsevol idioma.

Samantha
Alumna de 2B1