ELS DIVENDRES DE LA CIÈNCIA DE L’ENRIC VALOR DE SILLA

El divendres 2 de febrer comencem amb el cicle de diverses xarrades que realitzarem en l’IES Enric Valor titulat “Els divendres de la Ciència de l’Enric Valor de Silla”.

Els alumnes de 1r del cicle de Grau Superior de Laboratori vam tindre la sort d’escoltar a Alicia B. García Tècnic Superior d’Investigació en el Centre d’Investigació Príncep Felip de València. Ens va parlar sobre la investigació bàsica en càncer i inflamació, dos qüestions molt relacionades. Ens va parlar de la importància de la investigació prèvia als estudis clínics abans de provar-la en humans. També va relacionar la mort cel·lular amb el càncer. La vida va haver d’inventar la mort per a sobreviure i eliminar les cèl·lules que no funcionen bé, però si algunes cèl·lules defectuoses no es moren poden provocar càncer.

Us recordem que estan convidats a les xarrades els alumnes de sanitat, 4t de l’ESO i batxillerat.

Moltes gràcies a Alicia pel seu coneixement i simpatia, el passem molt bé.

Per Manuel Mota