MAPA DE RECURSOS
ATENCIÓ PRECOÇ
![](https://portal.edu.gva.es/elsomni/wp-content/uploads/sites/725/2022/03/PROCOC-1024x690.png)
Definició
Els Centres d’Atenció precoç són centres específics d’atenció ambulatòria que es componen d’equips de professionals de caràcter multidisciplinari, amb titulació en les seues corresponents disciplines i especialització en desenvolupament infantil i atenció precoç. Estos serveis es prestaran primordialment en les instal·lacions del propi centre, però també es podran realitzar en el domicili o en el centre educatiu en funció de les necessitats detectades.
Persones destinatàries
Les persones destinatàries són la població infantil, així com la seua família i entorn, amb trastorns del desenvolupament o risc de patir-los amb edats compreses de 0 a 6 anys, sempre que no estiguen atesos amb altres recursos socials, sanitaris o no es dispose dels recursos necessaris en el centre escolar.
S’entén per trastorn del desenvolupament, la disfunció transitòria o permanent de tipus cognitiu, motriu, sensorial, emocional, conductual, del llenguatge, així com el trastorn generalitzat del desenvolupament i els retards maduratius en estes àrees.
S’entén per risc de patir trastorns del desenvolupament:
a) Situacions de risc biològic durant el període prenatal, perinatal o postnatal que poden alterar el seu procés maduratiu
b) Situacions de risc psicosocial que dificulten el desenvolupament a conseqüència de condicions socials adverses, com la falta de cures o interaccions familiars adequades, maltractament, negligències, abusos, que poden alterar el seu procés maduratiu, sinó s’adopten mesures preventives i d’eliminació de les condicions de risc.
Condicions d’accés al recurs
L’accés als serveis del Centre d’Atenció precoç de xiquets/as de 0 a 6 anys es realitzarà, preferentment, a través dels pediatres dels Centres de Salut d’Atenció Primària/Hospitals de referència d’acord amb el procediment establit en el Protocol per a la derivació i seguiment de l’atenció prestada en els Centres d’Atenció precoç.
Prestacions
Es prestaran els serveis de: estimulació, fisioteràpia, psicomotricitat, logopèdia i psicoteràpia, així com suport específic a la família i a l’entorn.
Les àrees d’atenció són:
- cognitiva
- motora
- emocional
- llenguatge i comunicació
- autonomia personal
- social
a més, aquells serveis d’intervenció amb la família que proporcionen suport i afavorisquen la participació activa de la família en tot el procés d’atenció.
FONT: Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives
UECO (UNITATS ESPECÍFIQUES EN CENTRES ORDINARIS)
ETAPES CEE
![](https://portal.edu.gva.es/elsomni/wp-content/uploads/sites/725/2023/06/Captura-de-pantalla-2023-06-10-a-las-9.03.53-1024x639.png)
¿QUÈ ES LA TRANSICIÓ A la VIDA ADULTA (TVA)
![](https://portal.edu.gva.es/elsomni/wp-content/uploads/sites/725/2022/03/TVA_VAL-1024x715.png)
L’objectiu principal de l’etapa és facilitar el creixement i el desenvolupament integral de l’alumnat a través de la potenciació de les seues capacitats físiques, socials, emocionals i intel·lectuals, segons els principis pedagògics de la individualització, aprendre a aprendre, socialització i inclusió.
Tot això es desenvolupa a través dels àmbits propis de l’etapa: “Autonomia personal en la vida diària”, “Integració social i comunitària” i “Orientació i formació laboral”, afavorint els següents assoliments:
- Major grau d’autonomia personal i social.
- Aplicació en la vida quotidiana de les competències instrumentals bàsiques.
- Participació en tots els àmbits.
- Responsabilitat ciutadana.
- Construcció de la pròpia identitat personal.
- Adquisició d’habilitats laborals de caràcter polivalent, normes elementals i de seguretat en el treball així com motivació davant la tasca.
- Seguretat personal, equilibri afectiu i vivència lliure i responsable de la seua sexualitat.
¿QUÈ SON ELS PROGRAMES FORMATIUS DE QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL BÀSICA ADAPTATS?
Entre 16 i 21 anys (fins a 31 de desembre. Discapacitats físiques o psíquiques, trastorns conductuals o de personalitat (en centres ordinaris o específics). Nivell d’autonomia personal i social que els permeta, a través de la realització d’aquesta acció formativa, accedir a un lloc de treball i mantindre’l.
1. Certificat de discapacitat.
2. Informe sociopsicopedagógic i consell orientador de l’últim centre on ha sigut escolaritzat.
Dos cursos (repetir una sola vegada cada curs) (edat màxima permanència 24 anys).
ESTRUCTURA
Mòduls professionals específics referits a les unitats de competència corresponents a qualificacions de nivell 1 del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals. Entre ells, FCT.
Mòduls formatius de caràcter general
- Mòdul Lingüístic-Social
- Mòdul Científic-Matemàtic
- Mòdul de Formació i Orientació Laboral
- Mòdul de Prevenció de Riscos Laborals i Qualitat Mig-ambiental
Mòduls optatius.
RECURSOS DIVERSITAT FUNCIONAL
WEBS DE RECUSOS I GUIES