TALLER 2: L’ESCRIPTURA

Uns dels aspectes més importants a conèixer de Didín Puig més enllà de l’amor per les noves generacions i la seua vessant cultural, és la qüestió de l’escriptura durant la seua vida. Per això, en aquest taller s’intenta posar de relleu els materials que emprava per poder realitzar aquesta tasca: escriure. L’alumnat haurà de crear una llibreta cassolana amb dissenys exclusius creats per il·lustradores i il·lustradors professionals del País Valencià. Se’ls farà saber les pautes a seguir i amb paper reciclat provinent d’associacions en favor de la integració de persones amb diversitat funcional hauran de confeccionar-la individualment, comptant amb tot el material necessari per a la seua realització. Els dissenys creats per a l’ocasió contenen frases de Didín Puig extretes tant dels seus llibres com de les entrevistes que va fer al llarg de la seua vida.

Objectius:

• Aprendre la importància de l’escriptura al llarg de la història per comunicar-se i relacionar-se amb altres agents socials.
  • Analitzar la figura de l’agent cultural i de la importància que té la cultura en la nostra història, així com els valors que representa Didín Puig.
  • Elaborar material que ens faça pensar i reflexionar no solament en la importància de l’escriptura i l’aprenentatge cultural sinó també treballar la reutilització de materials en un moment d’emergència climàtica com l’actual.

Cursos curriculars:

Primària: Valencià, Plàstica, Ciències Socials, Coneixement del Medi
ESO: Valencià, Geografia i Història, Valors ètics, Educació plàstica
Batxillerat: Educació plàstica, Història del món contemporani, Història d'Espanya
Altres: Escola d'Adults, Cursos CEFIRE...

Descripció de l'activitat:

• Audiovisual i Exposició
  • Visita guiada per la localitat de Benimodo
  • Taller didàctic: Creació de les llibretes:
    De manera individual l’alumnat haurà de fer gràcies a la planxa i als dissenys elaborats per a l’ocasió una llibreta. Per poder fer-la es comptarà amb material creat exclusivament per a l’activitat com ara encunys, il·lustracions, imatges i tints. Aquesta llibreta està feta amb material 100% reciclat i creat i proporcionat pel Centre Ocupacional de Xàtiva ASPROMIVISE, que treballen amb gent amb diversitat funcional. Per tant, estem parlat d’un taller amb una clara funció no solament educativa i cívica sinó també social. El paper, fet de fibres naturals serà utilitzat tant a la portada com a les pàgines de l’interior de la llibreta, la qual podran decorar amb les il·lustracions abans mencionades i amb tot el material disponible a l’aula.