PIIE: EL PATI CURA
PROCÉS COL·LABORATIU DE TRANSFORMACIÓ DEL PATI EN UN ESPAI COMUNITARI DE CURES
SETEMBRE
- Informació a totes les classes del projecte: en les tutories s’explicarà què anem a fer (dissenyar i decidir el pati que volem).
- Visualització del vídeo PIIE En les tutories i dinàmica de visualització del pati. (Podeu visualitzar ací el vídeo del PIIE).
- Classes de GESI, GESII i Base: Mesurar el pati per fer plànols.
- 22 setembre: Difusió del projecte PIIE en la Jordada Cultura organitzada per FAGA al pati de l’escola amb associacions del barri.
- Creació d’una pestanya en la web del centre dedicada al PIIE.
- Es publica la dotació del PIIE.
OCTUBRE
- 5 d’octubre: Correu a les associacions del barri amb la invitació a la participació a les xarrades sobre el pati que volem. Adjuntarem el vídeo PIIE. (Feten, Psicològues sense Fornteres, Proclade, Impulsa Kumbia)
- 16 d’octubre a les 11’30 i 18’15: Xarrades «Què volem en el nostre pati» dinamitzada per Paco Morcillo de Sembrant Saó (pluges d’idees, es voran limitacions i intentarem trobar un marc comú). Adjuntem el PDF de la xerrada.https://portal.edu.gva.es/cfpavicentventura/wp-content/uploads/sites/478/2024/06/hort-al-vicent-ventura_alumnes_compressed.pdf
- Penjar per el corredor cartelleria i difondre per les classes, xarxes socials si hi ha algú interessat/da en formar el grup motor. Creació de la figura de Ecodelegat de la classe amb la finalitat d’informar al grup del procés del PIIE igualment de ser pont de propostes i canal de comunicació del projecte amb l’alumnat.
NOVEMBRE
- «Anem a dissenyar el pati» Explicació del calendari d’activitats amb l’alumnat i proposta de participació. Es convida a les associacions a elaborar un disseny.
- L'alumnat de GESI i GESII, en les classes d'àmbit científic, elabora les propostes de disseny del pati, incloent els plànols, i preparen les exposicions organitzat en grups. En les 2 primeres sessions ens assessora Paco Morcillo (de sembra en Saó)
- Indicadors d'avaluació amb la comunitat educativa (elaboració d’uns objectius a partir de les necessitats: usos de l’espai, adequació, implicació, inclusió, sostenibilitat).
DESEMBRE
- 4 i 5 de desembre: Presentació dels dissenys. Es dona l’oportunitat a les associacions de formar part del grup d’experts on van participar; Eva Raga de Fent Estudi especialista en processos participatius, Ferran professor de CEED de tecnologia, Paco Morcillo expert en l’àmbit agrícola, professores de l’escola i ecodelegats de les classes per tal d’escoltar les propostes per tal de escollir la més adient.
- 18 de desembre: Sessió d’avaluació dels projectes.
- 21de desembre: Es presenta en l’esmorzar intercultural, el disseny escollit.
GENER
- Participació en la recerca de subvencions o ajudes per aconseguir arbres i planters.
- Planificació i calendarització del muntatge de les jardineres per a tots els grups de l’escola.
- Estudi de mercat i compra del material.
FEBRER
- Durant el mes de febrer tots els grups eixiren al pati a col·laborar creació de les jardineres.
- Dijous 29: El nostre alumnat de GESII vesprada juntament amb l'alumnat ERASMUS + de l'AE Castêlo da Maia (Portugal) planten les trepadores i continuen treballant en les jardineres, i fet els escocells per als arbres fruiters
MARÇ
- 11 març: Comença la col·laboració amb Arrelaires amb la participació de sis alumnes del CFPA amb joves de barri en la construcció de l’ombratge. El taller es va realitzar els dilluns de 17 a 19`30 durant tres mesos.
ABRIL
- 26 d'abril: Jornada de «Treball col·lectiu». Invitació a l’alumnat i associacions a fer una jornada de treball col·lectiu per tal de finalitzar les jardineres, plantar els arbres i reomplir de terra. Totes les persones que col·laboren són convidades a una paella en l'escola eixe mateix dia.
MAIG
- Plantació de tomaqueres i gira-sols.
- Elaboració d’un calendari de reg per als grups.
- Dins del projecte PLANEA: cada classe pinta un mural (i un grup d'ERASMUS+ de Suècia també)
- 17 de maig: Trobada EPAs província de Terol. En la ponència «Transformant l'entorn des dels centres educatius» Coloma Mestre Vila, explica el nostre projecte PIIE (entre altres projectes de l'escola)
JUNY
- Elaboració de la memòria PIIE.
- Avaluació de resultats (indicadors): Es passa una enquesta on-line a l'alumnat i a les associacions
- Valoració dels resultats obtinguts.
- 18 de juny: presentació del projecte PIIE en la 3a trobada de comunitats ecoeducatives, organitzat per inteRed
- Planificació per al curs vinent.
MIREU QUÈ BÉ ESTÀ QUEDANT EL NOSTRE PATI: