«Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria».
PIIES: "Art, disseny i pedagogia com a transformadors de l'espai educatiu".
RESUM: Aquest projecte pretén dissenyar i crea espais educatius, innovadors, ús de noves tecnologies, inclusius, accessibles, artístics, sostenibles tenint en compte els objectius de l’agenda 2030 (ODS), d’aprenentatge dinàmic, lúdic i promotor de benestar, responent a la necessitat de transformar l’educació i que permeten mirar l’escola des de diferents punts de vista, establint un diàleg entre interiorisme, art i pedagogia. Amb la col·laboració de la comunitat educativa, de diferents centres educatius i artistes valencians.
CALENDARI
OCTUBRE
Activitat de desenvolupament: REPLEGADA DE TAPS: Repte taps
Desmontem el quadre "La noche estrellada" de Vicent van Gogh de taps que vam elaborar al 2022-2023 en un projecte eTwinning i introduíem els taps en el contenidor "Repte Taps". A més demanem a les famílies col·laboració per acabar d'emplenar-lo. El repte consisteix, que amb els taps arreplegats es transforma en un banc per al pati.
NOVEMBRE
Activitat de desenvolupament:
INSTAL·LACIÓ DEL BANC FET AMB ELS TAPS AL PATI
Amb aquest banc hem millorat l'espai del pati amb un disseny representatiu del reciclatge.
Aquest banc tanca un cicle. Les 7 "R" són les sigles de redissenyar, reduir, reutilitzar, reparar, renovar, recuperar i reciclar.
En conjunt, formen una iniciativa més integral per mitjà de la qual totes les persones podem preservar el medi ambient i alhora fomentar l'economia circular. Aquest banc és la transformació dels taps de plàstics replegats del quadre de Vincent van Gogh que es va fer al curs 2022-2023 en un projecte etwinning i del repte taps d'aquest curs. El plàstic dels taps s'ha convertit en aquest volgut banc del qual tot el nostre alumnat està tan orgullós, ja que totes i tots han col·laborat tant en el quadre com en la recollida de taps. Amb aquest projecte ens unim a l'esforç col·lectiu per crear les condicions per a un desenvolupament inclusiu, equitatiu i sostenible, implementant els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Assemblea General de l'ONU. En concret l'ODS 13 "Acció pel clima" i l'ODS 12 "Producció i consum responsable".
DESEMBRE
Activitat de desenvolupament:
PINTEM EL MURAL AL PATI AMB COL·LABORACIÓ DEL BATXILLERTAT ARTÍSTIC DE L'IES JOSEP DE RIBERA.
Primerament, projecten els dibuixos escollits a la paret del pati. Després, comencen a pintar i l'alumnat del nostre centre baixa per torns a pintar allò que els assignen. Una vegada acabat, el mural queda signat amb el nom de l'IES i el del nostre centre.
GENER
Activitat de desenvolupament:
EL TERCER CICLE VISITA EL MUSEU HORTÈNSIA HERRERO I TRIA OBRES.
El 8 de gener el tercer cicle visita Centre d’Art Hortènsia Herrero de València, on cada alumne tria i anota quatre obres que més els agraden per a plasmar-les a les activitats del centre.
FEBRER
Activitat de desenvolupament:
REBEM LA VISITA DE L'ALUMNAT I DEL PROFESSORAT DE L'EASD D'ALCOI PER MESURAR, PARLAR DE NECESSITATS I PLANIFICAR ESPAIS A TRANSFORMAR.
FEBRER
Activitat de desenvolupament:
EL 26 I 27 DE FEBRER FEM UN TALLER DE TERRISSERIA "ALFARERIA" AL CENTRE, AMB L'ALUMNAT DEL SEGON I TERCER CICLE, A CÀRREC DE L'ALFARER D'AGOST SEVERINO BOIX.