Les principals novetats incloses en el protocol:
– En la situació actual no serà necessari el manteniment de la distància interpersonal entre les persones adultes en el centre, ni tampoc entre l’alumnat, tant dins de l’aula com quan es
desplace per l’interior del centre educatiu.
– Amb caràcter general, no serà necessari mantindre l’entrada i eixida de l’alumnat del centre de manera escalonada, però es continua recomanant altres mesures organitzatives que permeten
evitar aglomeracions en les entrades i eixides, com la utilització de diferents portes o d’espais diferenciats.
– Les assemblees o reunions presencials en el centre (claustres, consells escolars, reunions de departament, etc.) podran realitzar-se presencialment sempre que es guarden les mesures
vigents sobre higiene de mans, ús de la mascareta i ventilació de les instal·lacions.
– Es permet l’accés de famílies als espais a l’aire lliure del centre educatiu, tant per a l’entrada i eixida de l’alumnat del centre, com per a altres activitats, evitant aglomeracions.
– En escoles que realitzen activitats pedagògiques amb la participació de les famílies en les aules, es permetrà l’accés a les famílies per a aquestes activitats, complint sempre les mesures de prevenció i higiene.
– Es prioritzarà la comunicació amb les famílies mitjançant telèfon, correu electrònic, missatges o correu ordinari i es facilitaran les gestions telemàtiques. Es permeten reunions de tutoria
individual o grupal amb les famílies en espais ben ventilats, complint sempre les mesures de prevenció i higiene.
– Les famílies de l’alumnat i les persones que formen part de les associacions de mares i pares de l’alumnat podran accedir a l’edifici escolar en cas que l’equip directiu així ho considere, complint sempre les mesures de prevenció i higiene, i d’acord amb el pla de contingència establit pel centre.
– En el cas de l’alumnat, tant si s’organitza en grups de convivència estable com en grups normals, ja es permet la interacció entre grups de diferents cursos tant en activitats a l’aire
lliure, com a l’interior del centre, sempre que es guarden les mesures vigents sobre higiene de mans, ús de la mascareta i ventilació de les instal·lacions.
– Respecte a l’ús de la mascareta serà aplicable la normativa vigent respecte a mesures preventives davant la COVID-19, sent el seu ús obligatori a partir de primer de Primària en espais
tancats.
– Des del centre educatiu es tindrà especial atenció a la prevenció de l’estigma enfront de les persones amb vulnerabilitat clínica o familiar que mantinguen l’ús de mascaretes en situacions de no obligatorietat, fomentant el respecte a la diversitat, i enfront de les persones per a les quals no siga recomanable el seu ús o estiguen exemptes del mateix d’acord amb la normativa que regula l’ús de la mascareta.
– S’ha modificat l’apartat C.4. que es denominava “gestió de la sospita de casos en els centres educatius” sent substituït per un nou apartat denominat “actuacions davant símptomes”, en el qual s’indica que en l’àmbit educatiu no s’establirà cap actuació ni mesures específiques dirigides a casos o contactes diferents de les establides per a la comunitat en general. S’indica
específicament que, en el supòsit de sospita, per iniciar símptomes en el centre, es contactarà amb la família o tutors legals, en cas que la persona afectada siga menor d’edat, perquè
acudisquen a recollir-la.
– Respecte a les activitats extraescolars i complementàries s’indica que ja no serà necessari el manteniment de la distància interpersonal entre l’alumnat participant, encara que forme part
de diferents grups de convivència estable, però hauran de guardar les mesures vigents sobre higiene de mans, ús de la mascareta i ventilació de les instal·lacions, i tampoc serà necessari
que l’entrada i eixida de l’alumnat en aquestes activitats es realitze de manera esglaonada.