Projecte “Fonts i Places de Xàtiva”

L’alumnat de primer i segon de Primària hem realitzat dues rutes per conèixer millor el nostre passat i sobretot la nostra ciutat, ciutat de les mil fonts, ciutat de papes; en definitiva, ciutat monumental.
El professorat ha treballat conjuntament i des de totes les àrees perquè l’alumnat assolisca coneixements de la pròpia història.

Hem treballat les àrees de Ciències Socials, de Religió, de Matemàtiques, com ara la Simetria o la Geometria, d’àngles, amb el reconeixement de les formes planes en les fonts, d’Educació Artística, amb el dibuix lliure dels espais més emblemàtics i la interpretació a color de models, de tècniques lingüístiques, com el dictat entre iguals, la llegenda o les tipologies textuals, com la notícia en l’àrea de Llengua, el vocabulari en llengua estrangera en Anglés i, fins i tot, la representació i el seguiment en el plànol d’un recorregut en l’àrea d’Educació Física.
Podem concloure que ha estat un projecte transversal que ha implicat i motivat molt el nostre alumnat.

• Hem fet dues rutes:

Ruta 1. Visitàrem el jardí del Bes (safareig i templet), on jugàrem a trobar la cara de pedra de la muralla, observàrem el mural «5 sentits» de Toni Espinar, passàrem per la plaça de Sant Pere, vam veure el mural amb la llegenda del «Pam de Deu» i acabàrem a la font dels Peixos de l’avinguda de Selgas.

Ruta 2. Va començar a la plaça de la Trinitat (arxiu, palau d’Alarcó i font), continuàrem cap a la Seu, fent una parada prèvia a la porta de santa Anastasia o dels Esglaons, on jugàrem a trobar els seus símbols de pedra a la façana. Seguidament, descobrírem el retaule de l’antiga farmàcia d’Artigues i d'allí ens encaminàrem a la plaça Calixt III, on gaudírem d’aquest espai monumental amb la pròpia Col·legiata i l’antic Hospital. Continuàrem el nostre recorregut per a detindre’ns a la font de sant Francesc i, per l’Albereda, passant per la font reial del Lleó, arribàrem al nostre punt de destí; el col·legi.