El col·legi Sant Gabriel es va constituir com a “Agrupació Escolar Mixta Sant Gabriel d’Alacant” l’any 1964, segons Ordre del Ministeri d’Educació i Ciència de 16 de març de 1964. Se situava al carrer principal del barri, C. Díaz de Mendoza, al costat de la parròquia i a la plaça Enrique López Vidal.

Deu anys després es van crear dues unitats de párvulos annexes a la parròquia de Sant Gabriel i el titular del qual era el Bisbat d’Orihuela Alacant.

Any rere any es va anar ampliant i l’any 1984, segons ordre de la Conselleria de Cultura i Educació de 27 de març de 1984 i publicat en el Diari oficial de la Comunitat Valenciana la seua denominació va passar de ser Col·legi Nacional Mixt a Col·legi Públic Sant Gabriel situat en la Plaça Enrique López Vidal amb 8 unitats de E.G.B. i dos de párvulos.

Col·legi Sant Gabriel en 1964

Al setembre de 2008 el CEIP Sant Gabriel es va traslladar de la Plaça Enrique López Vidal a l’actual ubicació al carrer Músic José Alcaraz Pérez, carrer que rep el nom d’un músic que va fer classes i va ensenyar a estimar la música a molts dels nostres veïns del barri. La creació del nou edifici vi motivada per la gran demanda de places escolars a causa del fort creixement demogràfic de la zona; van començar a construir-se urbanitzacions al voltant del nucli del barri i les van ocupar veïns joves amb xiquets en edat d’escolaritzar.

Començàvem amb molta il·lusió i treball a posar en marxa un nou col·le, el nostre col·le. Moltes caixes de material per obrir, nous espais per habilitar, ajustos de la nova obra, comunicació d’incidències a l’Ajuntament… i així es va iniciar la nostra línia de treball en equip, docents, famílies, AMPA, alumnat, associacions de veïns, entitats pròximes al col·le, tots col·laborem per al bon funcionament del CEIP Sant Gabriel.

Es va posar en funcionament el menjador escolar i l’escola matinera, serveis complementaris molt demandats per les famílies i inexistents fins llavors per la falta d’espais en l’antic edifici, i es va ampliar l’oferta d’activitats extraescolars.

A poc a poc vam anar creant el nostre col·le tenint en compte els interessos i necessitats del nostre alumnat i de la Comunitat Educativa; aules dotades amb tota mena de material educatiu, patis inclusius amb gran diversitat d’oferta d’activitats, gimnàs ampli en primària i sala de psicomotricitat molt confortable per a l’alumnat d’infantil, biblioteca de centre amb horari d’obertura a les vesprades, gestionat per l’AMPA, hort escolar i compostadora apostant per la cura del medi ambient, aula de música amb dotació específica de material, aula d’informàtica, laboratori per a experimentar i crear.

Oferim una educació de qualitat on el principal protagonista és el nostre alumnat i on les famílies són partícips actives del procés d’ensenyament-aprenentatge de les seues filles i fills.

Ceip Sant Gabriel en 2008

El nom de Sant Gabriel l’adquireix del barri on està situat.

Sant Gabriel és un barri de la ciutat d’Alacant , va ser constituït l’any 1906 i està situat al sud de la rambla de les Ovelles —popularment coneguda com a barranc de les Ovelles—, que ho separa de la resta de la ciutat. En l’època de la guerra civil espanyola, el 5 de gener de 1937, la seua denominació va ser modificada a barri de l’Harmonia, nom que va mantindre fins a just dos anys després, 5 de gener de 1939, abans de la fi de la guerra, quan va recuperar la seua denominació original, el qual ha conservat des de llavors. El nom d’Harmonia és conservat actualment per una dels carrers del barri molt pròxima al col·le. En 1982 va ser pràcticament arrasat pel desbordament d’aquesta rambla, les aigües de la qual van aconseguir els 400 m³/s provocant innombrables destrosses i pèrdues humanes. En les inundacions d’Alacant  de l’any 1997, encara que amb menor impacte que en 1982 ja que el canal només va aconseguir els 100 m³/s. Aquestes riuades van afectar a tota la ciutat.

Ubicació del barri Sant Gabriel a la ciutat d’Alacant
Vista aèria del barri Sant Gabriel, on observem la Plaça d’Enrique López Vidal, antiga ubicació del col·le i el Carrer Músic José Alcaraz Pérez on es troba en l’actualitat el CEIP Sant Gabriel.

50 anys de memòria gràfica. Punxa ací