El CEIP Sant Gabriel actual es va posar en marxa en 2008 i consta de dos edificis:

L’edifici d’Infantil consta de 6 aules amb els seus respectius lavabos (pileta per a llavar-se les mans i vàters a l’altura dels xiquets). Accés directe des de les aules. Així com un porxo per aula, a l’aire lliure que es converteix en una prolongació de l’aula per a la realització de múltiples activitats. Al costat del pati es troba també una sala d’usos múltiples utilitzada també com a aula de psicomotricitat.

L’edifici principal consta de dues plantes:

Planta baixa: estan les dependències administratives (Direcció, Direcció d’estudis i Secretaria), sala d’usos múltiples,  despatx de l’AMPA,  menjador i cuina. En l’ala oposada es troben 6 aules de Primària,  magatzems de material, neteja i lavabos.

1a planta: biblioteca, despatx de l’orientadora, aula d’informàtica, aula de Música, 6 aules de primària i els lavabos.

El gimnàs està situat en la part del pati de primària vorejat per l’hort escolar.

El col·legi disposa d’accessos adaptats en la planta baixa del pavelló central i d’un ascensor, per a facilitar l’accés als alumnes que per les seues limitacions el necessiten.

El centre disposa de menjador escolar i annex a l’edifici principal es troba l’habitatge del conserge.