ESCOLARTS: L’ESCOLA CANTA

l'escola canta 23 24

Durant el present curs 23/24, el nostre centre ha participat en el projecte l’Escola Canta 2024, que forma part del programa Escolarts. La cantata d’enguany portava per títol “Els Súpers ODS: Aventura 2030” i és obra de María José Belenguer, amb lletra del Servei d’Innovació.

En aquest concert va participar l’alumnat de 5é del nostre centre, juntament amb alumnat d’altres escoles (Pare Vilallonga, Novenes de Calatrava, Roca i Alcaide, Cardenal Tarancón, Josep Iturbi i Illes Columbretes) i la Banda Jove de l’Agrupació Filharmònica Borrianenca.

Des d’ací volem donar les gràcies i l’enhorabona a tot l’alumnat participant, als músics de l’AFB i als docents de música de les escoles (especialment a Sonia Carneros i Lidón Valer, mestres de música del nostre centre) per l’esforç, la preparació i per l’èxit del concert.

Endavant Escola Canta!

QUÈ ÉS?

OBJECTIUS

És un projecte educatiu que va crear la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Castelló de la Plana el curs 2017-2018, amb el suport del Servei d’Educació Plurilingüe de la Conselleria d’Educació.
És un projecte de caràcter musical i escènic que pretén donar suport als Plans de Normalització Lingüística (PNL) de cada escola. És, per consegüent, una iniciativa pensada per a potenciar l’ús social del valencià com a eina de convivència mitjançant la interpretació i representació d’una cantata, una obra musical i escènica creada a propòsit per al projecte educatiu.

L’escola canta permet, a més, posar en contacte l’alumnat i el professorat amb les bandes de música, entitats artístiques de gran rellevància en la vida cultural dels pobles i ciutats del territori valencià.
L’escola canta és un dels quatre projectes englobats dintre d’Escolarts, impulsats per la
Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa en què conflueixen els objectius comunicatius i els de l’expressió artística.

1. Promoure l’ús del valencià i fomentar l’ensenyament musical entre l’alumnat, mitjançant la interpretació d’una obra musical i escènica.
  2. Facilitar la creació de situacions comunicatives reals que activen l’ús de la llengua i la creativitat artística.
  3. Promoure el coneixement del patrimoni musical valencià, així com el d’altres cultures, mitjançant la unió de la llengua i la música.
  4. Promoure la col·laboració entre diferents entitats i administracions per a crear obres culturals de qualitat i poder mostrar-les i oferir-les a la societat.

Per a saber més sobre aquest projecte, podeu consultar el següent enllaç.

A continuació, podeu gaudir d’un xicotet reportatge audiovisual i fotogràfic:

cantata 23 24