Torneig de Twincon

El passat dijous, l’alumnat de 2n i 3r cicle, va participar al Torneig de Twincon celebrat a Alacant on es volien transmetre valors esportius amb el 1r Twincon Intercentres CV-ALACANT.

El Twincon es presenta com un esport alternatiu. Es classifica com a joc d’invasió col·lectiu entre dos equips mixtos de 6 jugadors. L’objectiu és la conquesta dels cons contraris. El mòbil del joc solament es toca amb les mans realitzant passes sense que caiga a terra i amb llançaments de precisió als cons.

Durant algunes setmanes, el nostre alumnat ha estat practicant aquest esport en l’assignatura d’Educació Física i també durant l’hora del pati.

Donem l’enhorabona al nostre alumnat per rebre també un Diploma de participació en aquest torneig.

Tallers Casa de la dona de Xàtiva

La setmana passada, l’alumnat va poder participar en diferents tallers proposats per la Casa de la dona de Xàtiva.

En infantil van contar el conte El teu cos és teu amb el qual l’alumnat ha pogut entendre moltes coses sobre el seu cos i la importància de dir no.

En primer cicle es va parlar de les diferents tasques de la casa i la corresponsabilitat.

En segon cicle van estar parlant de les tasques de la casa i sobre la violència.

En tercer cicle es van treballar les xarxes socials i dels riscs que existeixen.

Parlem dels microplàstics als peixos amb Noèlia

Aquest dilluns ens va visitar Noèlia, professora de l’IES Manuel Sanchis Guarner de Castelló i mare del nostre alumne Dídac de cinqué, per exposar-nos el treball realitzat amb el seu alumnat sobre els microplàstics als peixos. Dins del nostre projecte sobre el fons marí, ens ha paregut molt interessant aquest treball i el nostre alumnat ha pogut compartir també amb ella tot el que estan aprenent.

Aquesta exposició forma part del projecte voluntariat de famílies així que, moltes gràcies a Noèlia per compartir aquest projecte amb nosaltres.

Projecte Voluntariat Famílies

Sempre estem molt agraïts a què els familiars vinguen a l’escola a compartir una estona amb nosaltres i un dels nostres avantatges és que tenim algunes famílies que, a més del castellà i del valencià, parlen altres llengües.

És molt interessant que aquestes llengües també arriben a l’escola i el nostre alumnat puga veure aquesta riquesa multicultural que tenim al poble i al centre.

El pare d’Enzo, Denis, ens va visitar i ens va contar dos contes molt interessants per a l’alumnat d’infantil en francés, un sobre l’aniversari d’un osset i l’altre era Peppa Pig et la galette des rois. L’alumnat va aprendre algunes paraules en francés i van gaudir moltíssim d’aquesta activitat.

Gràcies Denis!

Berto Zampapilas

Durant aquest curs escolar, ens hem inscrit al concurs de recollida de residus de piles “Jo Ajude a Berto Zampapilas” i, per això, aquesta setmana hem rebut la visita dels educadors ambientals encarregats de dur endavant aquest projecte.

Hem conegut a Berto Zampapilas i Berta que, amb una història molt divertida, ens van fer entendre millor la importància de la recollida de piles que contaminen el nostre planeta.

Al centre, hem posat una bústia per a recollir totes aquestes piles que ja no tenen vida i que ens poden ajudar a guanyar aquest concurs.

Amb aquest concurs, estem també treballant alguns dels ODS de l’agenda 2030 com:

ODS6: Aigua neta i sanejament

ODS13: Acció pel clima

ODS14: Vida submarina

ODS15: Vida d’ecosistemes terrestres

Vos animem a recollir totes les piles que teniu per casa i dur-les al centre.

Teatre titelles

El dilluns vam tindre la sort de gaudir d’una actuació de titelles on l’alumnat s’ho va passar molt bé!

Vam conèixer a Miguel Pino i a la seua familia i, com no, a la seua creació, Peneque el Valent. Vam riure moltíssim i l’alumnat va interactuar durant tota la història amb els personatges.

Donem les gràcies a la Mostra Internacional de titelles de la Vall d’Albaida.

Grups Interactius

Els grups interactius és la forma d’organització de l’aula que dona els millors resultats en l’actualitat quant a la millora de l’aprenentatge i la convivència. A través dels grups interactius, es multipliquen i diversifiquen les interaccions, alhora que augmenta el temps de treball efectiu. Es caracteritzen per ser una organització inclusora de l’alumnat en la qual es compta amb l’ajuda de més persones adultes a més del professor o professora responsable de l’aula.

Per ací vos deixem fotos dels grups interactius d’aquest trimestre i des d’ací volem donar les gràcies a totes les persones voluntàries que ens han ajudat a fer-ho possible. Moltes gràcies!

20 de novembre: Dia dels drets dels infants

Com els darrers anys, l’alumnat del CEIP Mariano Jornet Perales i de l’Escoleta Municipal Teresa Soler Tormo van eixir a la Plaça de l’Esglèsia per celebrar aquest dia. La plaça es va tallar al trànsit per poder gaudir un matí amb una proposta musical oferida per Àngela Amadeo i propostes de joc de lliure circulació.

Aquest any, l’alumnat ha reivindicat el dret a l’alimentació i junt amb les seues famílies han preparat uns cartells molt bonics que han estat exposats al centre i en gener ho estaran a l’escoleta.

25N

El dia 25 de novembre l’alumnat i el claustre del centre van acudir davant l’Ajuntament per llegir un manifest per a l’eliminació de la violència contra les dones. Les alumnes de 6è van ser les encarregades de llegir el manifest i, a continuació, van repartir junt a l’alumnat de 5è unes polseres a les persones que ens van acompanyar i van penjar una pancarta al balcó de l’Ajuntament.

Projectes Interdisciplinaris

Durant aquest primer trimestre, en l’assignatura de Projectes Interdisciplinaris hem treballat el desenvolupament de la Competència Digital del nostre alumnat que, segons el Decret 106/2022, implica l’ús segur, saludable, sostenible, crític i responsable de les tecnologies digitals per a l’aprenentatge, per al treball i per a la participació en la societat, així com la interacció amb estes.

Alguns dels descriptors operatius que s’han d’aconseguir al finalitzar l’etapa d’educació primària fan referència a aspectes que hem estat treballant a tota primària com per exemple la creació de continguts digitals, compartir documents, inici de la robòtica com a ferramenta educativa, entre altres.

És per això que, en primer cicle, hem estat treballant la robòtica amb el material Vex Go. En segon cicle hem estat treballant la mecanografia i després la creació de documents per després compartir-los amb la plataforma Microsoft365 i AULES. Per últim, a tercer cicle hem estat treballant la creació de videojocs amb la plataforma SCRATCH.

Per ací vos deixem algunes de les fotografies.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies