25 de novembre

En el CEIP Els Garrofers es celebra el 25 de novembre el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona.

Zapatos rojos

Exposició de sabates roges

Exposició de sabates roges en el centre i en l’Hospital del Vinalopó.

Per qué una sabata roja? És una iniciativa de l’artista mexicana Elina Chauvet contra la violència de gènere a través de l’art per traure el dolor. L’exposició de Sabates roges representa amb el seu color el dolor i el sofriment de les dones que van haver d’eixir corrent sobre les seues sabates, però té al mateix temps un missatge d’esperança.

1r-3r

Prevenir la violència de gènere a través de la visualització del conte Hi ha alguna cosa més avorrida que ser una princesa rosa?

Després de la visualització del conte, cada alumne i alumna de 1r i 2n dibuixa i pinta el vestit de la princesa deixant volar la seua imaginació i creativitat pensant en els nous somnis i aspiracions de la princesa.

L’alumnat de 3r realitzarà la manualitat “La princesa i el príncep” mitjançant diverses tècniques plàstiques. L’objectiu és decorar la figura d’una princesa de color blau i la del príncep de color rosa per trencar amb els estereotips establerts. Posteriorment, amb les figures del príncep i de la princesa es crearà un mural anomenat “Jo també puc…” i penjar-lo en el passadís amb els cartells: “Jo no vull ser sempre rosa, també puc…” “Jo no vull ser sempre blau, també puc…” i l’alumnat afegirà missatges a aquest mural.

4t-6è

Prevenir la violència de gènere coneixent l’origen d’aquest dia a través del següent vídeo ¿Por qué el 25 de noviembre es el Día Internacional contra la Violencia hasta las Mujeres.

A més, s’escoltarà i treballarà la lletra d’algunes cançons per tal d’identificar frases machistes. Posteriorment, es comentaran y debatran entre tots i totes les conclusions de l’anàlisi d’aquestes cançons.

Tots els i les alumnes del centre han d’analitzar i modificar un conte tradicional per aconseguir que siga igualitari i coeducatiu. Aconseguirem entre tots i totes fer els CONTES LILA del CEIP Els Garrofers i afegir-los a la biblioteca de cada aula.