Compostatge

La Compostera del CEIP Els Garrofers: un procès ecològic, circular i autònom

Des de mitjan curs 2020-2021 el nostre centre aprofita el menjar sobrant del menjador escolar per produir compost ecològic i de qualitat. Les restes de poda i la materia vegetal generada pels arbres, gespa i plantes del centre ens serveixen com a material estructurant que és mesclat amb el menjar. Els microorganismes i invertebrats fan la resta per aconseguir (passats 3 o 4 mesos) aquest compost de qualitat que és aprofitat per al nostre hort escolar, jardí, etc.

Ja hem evitat que més de 1500kg de menjar acaben mesclats i cremats en qualsevol abocador.

Dades recollides per l’alumnat del CEIP Els Garrofers

L’alumnat de l’escola participa en aquest procés, aprén i es consciència sobre els avantatges de compostar i reduir la petjada de carboni del nostre centre.

NOVETATS

Compostera escolar

En el CEIP Els Garrofers ja tenim en marxa la compostera escolar.

Curs 2022-2023

• Compost 2021-2022

Ja tenim el primer compost del curs 2021-2022

Hem esperat 4 mesos per vore com s’elaborava el compost de la nostra escola. Cal recordar que el compost l’aconseguim a partir del menjar sobrant del menjador mesclat amb material estructurant (restes de poda, fullaraca, gespa segada, etc. també de l’escola i que ens proporciona Antonio el conserge). Ara ja tenim aquest compost de qualitat que utilitzarem per al jardíns i hort escolar. Les altres 2 composteres de què disposem continuen el seu procés d’elaboració de compost que acabarà en breu.