Consell Escolar

El consell escolar de centre és l’òrgan de govern a través del qual es garanteix la participació dels diferents sectors que constitueixen la comunitat educativa.

Decret 253/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Infantil o d’Educació Primària i Decret 93/2016, de 22 de juliol, del Consell, pel qual es regula el procés per a la renovació i constitució dels consells escolars dels centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, sostinguts amb fons públics.
Tots i totes formem el CEIP Els Garrofers

El consell escolar del nostre centre està integrat per:

• La directora del centre, que serà la presidenta.
  • La cap d’estudis del centre.
  • El secretari del centre, que actuarà com a secretari del consell escolar, amb veu però sense vot.
  • Una regidora o regidor representant de l’Ajuntament d’Elx.
  • Set representants del professorat triats pel claustre.
  • Nou representants de les mares, pares o representants legals de l’alumnat, dels qual un serà designat per l’associació de mares i pares de l’alumnat més representativa del centre.
  • Un representant del personal d’administració i serveis.
  • Dos alumnes del tercer cicle, amb veu però sense vot.

Les persones elegides en els processos electorals ordinaris per a formar part del consell escolar exerciran el seu mandat durant un període de 4 anys.

El consell escolar es renovarà per meitats cada dos anys i seran persones electores i elegibles totes les que ho són de la comunitat escolar dels sectors del professorat, família, alumnat i personal d’administració i serveis, però només podran ser elegits per un sector determinat.

El consell escolar del centre, tindrà, entre altres, les competències següents:

• Proposar directrius per a l’elaboració del projecte educatiu, del projecte de gestió, de les normes d’organització i funcionament…
  • Promoure i participar en l’ús social i acadèmic del valencià dins del marc establit pel projecte lingüístic.
  • Vetlar perquè els entorns, processos i serveis siguen accessibles a tots els membres de la comunitat educativa.
  • Vetlar per la incorporació i el desenvolupament dels principis inclusius en el projecte educatiu i en tots els plans i actuacions del centre.
  • Conèixer i emetre informe, abans de la seua aprovació, i avaluar, a la finalització del curs escolar, la programació general anual del centre.
  • Conèixer i valorar les candidatures a la direcció del centre i els projectes de direcció presentats.
  • Proposar i aprovar mesures i iniciatives que afavorisquen la igualtat, la convivència i el respecte a la diversitat, la compensació de desigualtats, la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits i la igualtat entre dones i homes.

Dins del consell escolar estan constituïdes les següents comissions:

• Comissió de Gestió Econòmica.
  • Comissió d’inclusió, igualtat i convivència.
  • Comissió pedagògica, d’activitats extraescolars i complementàries i de serveis complementaris de transport i menjador.