En aquests moments tenim dues aules d’infantil: una per als alumnes de 2 i 3 anys i una altra per als de 4 i 5 anys.
L’AULA DE 2-3 ANYS
Aquest aula ho porten 2 mestres i 1 educadora, que fa de suport.
Com és el primer contacte dels xiquets i els pares amb el col·legi hem adquirit un protocol d’adaptació, és a dir un període d’acolliment, consensuat entre tota la comunitat educativa que tracta de fer d’aquesta primera etapa una experiència tranquil·la i enriquidora, on a poc a poc ens anem coneixent, anem coneixent els espais i creant els vincles afectius necessaris per a poder viure plenament l’experiència d’anar al col·le.
Quins són els objectius curriculars?
Els objectius curriculars per a aquesta etapa són:
a) Conéixer el seu propi cos i el dels altres, les seues possibilitats d’acció i aprendre a respectar les diferències.
b) Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social.
c) Adquirir progressivament autonomia en les seues activitats habituals.
d) Desenvolupar les seues capacitats afectives.
e) Relacionar-se amb els altres i adquirir progressivament pautes elementals de convivència i relació social, així com exercitar-se en la resolució pacífica de conflictes.
f) Desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressió.
g) Iniciar-se en les habilitats logicomatemàtiques, en la *lecto-escriptura i en el moviment, el gest i el ritme.
Quines metodologies s’usen?
La metodologia a utilitzar combina diferents *dinàmicas i estratègies metodològiques, on el professorat actua com a guia i facilitador d’aprenentatges. L’alumnat aprén a interactuar amb la resta d’alumnes segons la metodologia utilitzada, tenint l’ajuda necessària amb la condició de poder fer les tasques de manera significativa i ha pogut desenvolupar les habilitats i actituds necessàries per a la realització de totes les propostes.
S’utilitza una metodologia activa, participativa i vivencial on s’ha utilitzat diversos mètodes, tècniques i estratègies segons ha interessat. Hem realitzat tallers, espais, assemblees de gran grup on hem debatut i consensuat tot l’alumnat.
Com és el dia a dia?
Cada dia comencem amb un espai de diàleg, en el qual expressem com estem, prenem consciència de qui estarà hui en classe i qui no i contarem que farem durant el dia.
Hi ha un horari setmanal que inclou activitats, espais de lliure joc, dos esmorzars, espais de relaxació i activitats de música, anglés i educació física.
L’horari d’activitats és fins a les 13:*30h, podent triar entre recollir als xiquets a aqueixa hora o deixar-los a menjar.
Els xiquets de 2 i 3 anys mengen en la seua pròpia aula a les 13:*30h, amb l’objectiu de crear un ambient familiar i tranquil, tindre el mobiliari adaptat a la seua altura. L’educadora els acompanya durant el menjar adaptant-se a les necessitats de cadascun dels xiquets.
Després del menjar, hi ha activitats coordinades pels monitors del menjador fins a les 17:*00h. Les famílies poden vindre a recollir als seus fills durant aqueix període, segons la seua necessitat.
Com és l’aula i els materials?
L’aula compta amb bany propi adaptat a l’altura dels xiquets, una zona amb canviador, aire condicionat i bomba de calor, un gran finestral amb llum natural i accés directe al pati amb gronxadors, caseta, *cocinita d’exterior, plantes, bancs i altres elements de joc.
A més tenim una altra àrea d’esplai en l’altra ala del col·legi que té *arenero, un xicotet hort i altres elements que afavoreixen el moviment lliure dels xiquets.
L’espai interior inclou espais d’aprenentatge, de lectura, de joc simbòlic, de moviment, sensorial, una gran paret-pissarra, la zona d’assemblea, espai de la calma,…
Es promou que els materials siguen el més naturals i realistes possible, creant un ambient casolà i acollidor.
S’han inclòs elements i materials de les metodologies *Pikler, *Montessori, Règia Emilia,…
L’AULA DE 4 I 5 ANYS
Aquest aula la porten 2 mestres.
Quins són els objectius curriculars?
a) Conéixer el seu propi cos i el dels altres, les seues possibilitats d’acció i aprendre a respectar les diferències.
b) Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social.
c) Adquirir progressivament autonomia en les seues activitats habituals.
d) Desenvolupar les seues capacitats afectives.
e) Relacionar-se amb els altres i adquirir progressivament pautes elementals de convivència i relació social, així com exercitar-se en la resolució pacífica de conflictes.
f) Desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressió.
g) Iniciar-se en les habilitats logicomatemàtiques, en la *lecto-escriptura i en el moviment, el gest i el ritme.
Quines metodologies s’usen?
La *metodologia a utilitzar combina diferents *dinàmicas i estratègies metodològiques, on el professorat *actuan com *guia i facilitadors d’aprenentatges. L’alumnat aprén a interactuar amb la resta d’alumnes segons la *metodologia utilitzada, *tenidendo l’ajuda necessària amb la condició de poder fer les tasques de forma *signifacativa i ha poguda desenvolupar les habilitats i actituds necessàries per a la realització de totes les propostes.
S’utilitza una *metodologia activa, participativa i vivencial on s’ha utilitzat diversos mètodes, tècniques i estratègies segons ha interessat. Hem realitzat tallers, espais, assemblees de gran grup on hem debatut i consensuat tot l’alumnat.
Com és el dia a dia?
Cada dia comencem amb una assemblea, en la qual expressem com estem, prenem consciència de qui estarà hui en classe i qui no i contarem que farem durant el dia.
Hi ha un horari setmanal que inclou activitats, espais de lliure joc, dos esmorzars, espais de relaxació i activitats de música, anglés i educació física.
L’horari d’activitats és fins a les 13:*30h, podent triar entre recollir als xiquets a aqueixa hora o deixar-los a menjar.
Els xiquets de 4 i 5 anys es desplacen fins a l’espai d’usos múltiples, situat a uns 50 metres del col·legi, per al menjar i tornen en acabar.
Després del menjar, hi ha activitats coordinades pels monitors del menjador fins a les 17:*00h. Les famílies poden vindre a recollir als seus fills durant aqueix període, segons la seua necessitat.
Com és l’aula i els materials?
L’aula compta amb aire condicionat i bomba de calor, un gran finestral amb llum natural i accés directe al pati.
A més tenim una altra àrea d’esplai en l’altra ala del col·legi que té *arenero, un xicotet hort i altres elements que afavoreixen el moviment lliure dels xiquets.
L’espai interior inclou zona de lectura, de joc simbòlic, zona sensorial, una gran paret-pissarra, la zona d’assemblea, un racó de la calma,…