EDUCACIÓ INFANTIL 2-5 ANYS

En aquests moments tenim dues aules d’infantil: una per als alumnes de 2 i 3 anys i una altra per als de 4 i 5 anys.

L’AULA DE 2-3 ANYS

Aquest aula ho porten 2 mestres i 1 educadora, que fa de suport.

Com és el primer contacte dels xiquets i els pares amb el col·legi hem adquirit un protocol d’adaptació, és a dir un període d’acolliment, consensuat entre tota la comunitat educativa que tracta de fer d’aquesta primera etapa una experiència tranquil·la i enriquidora, on a poc a poc ens anem coneixent, anem coneixent els espais i creant els vincles afectius necessaris per a poder viure plenament l’experiència d’anar al col·le.

Quins són els objectius curriculars?

Els objectius curriculars per a aquesta etapa són:

a) Conéixer el seu propi cos i el dels altres, les seues possibilitats d’acció i aprendre a respectar les diferències.
b) Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social.
c) Adquirir progressivament autonomia en les seues activitats habituals.
d) Desenvolupar les seues capacitats afectives.
e) Relacionar-se amb els altres i adquirir progressivament pautes elementals de convivència i relació social, així com exercitar-se en la resolució pacífica de conflictes.
f) Desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressió.
g) Iniciar-se en les habilitats logicomatemàtiques, en la *lecto-escriptura i en el moviment, el gest i el ritme.

Quines metodologies s’usen?

La metodologia a utilitzar combina diferents *dinàmicas i estratègies metodològiques, on el professorat actua com a guia i facilitador d’aprenentatges. L’alumnat aprén a interactuar amb la resta d’alumnes segons la metodologia utilitzada, tenint l’ajuda necessària amb la condició de poder fer les tasques de manera significativa i ha pogut desenvolupar les habilitats i actituds necessàries per a la realització de totes les propostes.
S’utilitza una metodologia activa, participativa i vivencial on s’ha utilitzat diversos mètodes, tècniques i estratègies segons ha interessat. Hem realitzat tallers, espais, assemblees de gran grup on hem debatut i consensuat tot l’alumnat.

Com és el dia a dia?

Cada dia comencem amb un espai de diàleg, en el qual expressem com estem, prenem consciència de qui estarà hui en classe i qui no i contarem que farem durant el dia.

Hi ha un horari setmanal que inclou activitats, espais de lliure joc, dos esmorzars, espais de relaxació i activitats de música, anglés i educació física.

L’horari d’activitats és fins a les 13:*30h, podent triar entre recollir als xiquets a aqueixa hora o deixar-los a menjar.

Els xiquets de 2 i 3 anys mengen en la seua pròpia aula a les 13:*30h, amb l’objectiu de crear un ambient familiar i tranquil, tindre el mobiliari adaptat a la seua altura. L’educadora els acompanya durant el menjar adaptant-se a les necessitats de cadascun dels xiquets.

Després del menjar, hi ha activitats coordinades pels monitors del menjador fins a les 17:*00h. Les famílies poden vindre a recollir als seus fills durant aqueix període, segons la seua necessitat.

Com és l’aula i els materials?

L’aula compta amb bany propi adaptat a l’altura dels xiquets, una zona amb canviador, aire condicionat i bomba de calor, un gran finestral amb llum natural i accés directe al pati amb gronxadors, caseta, *cocinita d’exterior, plantes, bancs i altres elements de joc.

A més tenim una altra àrea d’esplai en l’altra ala del col·legi que té *arenero, un xicotet hort i altres elements que afavoreixen el moviment lliure dels xiquets.

L’espai interior inclou espais d’aprenentatge, de lectura, de joc simbòlic, de moviment, sensorial, una gran paret-pissarra, la zona d’assemblea, espai de la calma,…

Es promou que els materials siguen el més naturals i realistes possible, creant un ambient casolà i acollidor.

S’han inclòs elements i materials de les metodologies *Pikler, *Montessori, Règia Emilia,…

L’AULA DE 4 I 5 ANYS

Aquest aula la porten 2 mestres.

Quins són els objectius curriculars?

a) Conéixer el seu propi cos i el dels altres, les seues possibilitats d’acció i aprendre a respectar les diferències.
b) Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social.
c) Adquirir progressivament autonomia en les seues activitats habituals.
d) Desenvolupar les seues capacitats afectives.
e) Relacionar-se amb els altres i adquirir progressivament pautes elementals de convivència i relació social, així com exercitar-se en la resolució pacífica de conflictes.
f) Desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressió.
g) Iniciar-se en les habilitats logicomatemàtiques, en la *lecto-escriptura i en el moviment, el gest i el ritme.

Quines metodologies s’usen?

La *metodologia a utilitzar combina diferents *dinàmicas i estratègies metodològiques, on el professorat *actuan com *guia i facilitadors d’aprenentatges. L’alumnat aprén a interactuar amb la resta d’alumnes segons la *metodologia utilitzada, *tenidendo l’ajuda necessària amb la condició de poder fer les tasques de forma *signifacativa i ha poguda desenvolupar les habilitats i actituds necessàries per a la realització de totes les propostes.
S’utilitza una *metodologia activa, participativa i vivencial on s’ha utilitzat diversos mètodes, tècniques i estratègies segons ha interessat. Hem realitzat tallers, espais, assemblees de gran grup on hem debatut i consensuat tot l’alumnat.

Com és el dia a dia?

Cada dia comencem amb una assemblea, en la qual expressem com estem, prenem consciència de qui estarà hui en classe i qui no i contarem que farem durant el dia.

Hi ha un horari setmanal que inclou activitats, espais de lliure joc, dos esmorzars, espais de relaxació i activitats de música, anglés i educació física.

L’horari d’activitats és fins a les 13:*30h, podent triar entre recollir als xiquets a aqueixa hora o deixar-los a menjar.

Els xiquets de 4 i 5 anys es desplacen fins a l’espai d’usos múltiples, situat a uns 50 metres del col·legi, per al menjar i tornen en acabar.

Després del menjar, hi ha activitats coordinades pels monitors del menjador fins a les 17:*00h. Les famílies poden vindre a recollir als seus fills durant aqueix període, segons la seua necessitat.

Com és l’aula i els materials?

L’aula compta amb aire condicionat i bomba de calor, un gran finestral amb llum natural i accés directe al pati.

A més tenim una altra àrea d’esplai en l’altra ala del col·legi que té *arenero, un xicotet hort i altres elements que afavoreixen el moviment lliure dels xiquets.

L’espai interior inclou zona de lectura, de joc simbòlic, zona sensorial, una gran paret-pissarra, la zona d’assemblea, un racó de la calma,…

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies