I Congrés de Plurilingüisme

banner_3

El 1r Congrés que el CEFIRE Específic de Plurilingüisme i les assessories de Plurilingüisme dels diversos CEFIREs territorials van organitzant duia per títol Litera't: aprenentatge de les llengües mitjançant la literatura.

El Congrés es va celebrar el 28 de setembre de 2018, en sessió vespertina, i el 29 de setembre, matí i vesprada, en el Palau de les Arts (Ciutat de les Arts i les Ciències) de València.

El Congrés fou un punt de trobada i d'intercanvi d'idees que contemplà tres ponències marc que se subdividiren en diferents tallers. Aquests tallers van recórrer totes les etapes educatives des d'infantil fins a l'ensenyament de persones adultes.

Els temes centrals de les ponències i tallers foren:

  • Didàctica dels gèneres literaris en l'aula.
  • Ideologia en la literatura.
  • Representació de les múltiples identitats en la literatura.

 

El títol i els ponents de les conferències marc foren:

  • Estratègies comunicatives a través de la poesia visula,  Glòria Bordons (UB).
  • Demuntar prejudicis amb la literatura, M.Jose Olaziregi (UPB).
  • Children's Books by Canonical Authors in the EFL Classroom, Elena Ortells (UJI).

 

Els tallers van estar relacionats amb les ponències de les conferències plenàries i les llengües de comunicació tant de les conferències com dels tallers foren les llengües cooficials del territori i l'anglés.

 

Els títols i les intervencions en els tallers foren:

  • Poesia en l'aula d'infantil, CEFIRE Infantil.
  • Poesia en l'aula de Primària, Mar Benegas (El sitio de las palabras).
  • La narració mitjançant la tècnica Stop Motion, Pablo Llorens (Potens Plastianimation).
  • Revista digital i club de lectura, Mirella Garcia (FPA Oriola).
  • Titelles a l'aula d'infantil. Revisió de rols de gènere, Lorena Comín (Disparatario).
  • Multiculturalism and Literacy in Picture Books to destroy prejudices, Agustín Reyes (UV).
  • Teatre: eina literària i lingüística, Rafa Palomares (Teatro Inestable - IES Sedaví).
  • Diversitat en la literatura LGTB per enderrocar prejudicis. El còmic i l'àlbum, Guillermo Soler (UA - IES Severo Ochoa, Elx).
  • Àlbum il·lustrat i interculturalitat en contextos plurilingües, Noèlia Ibarra i Josep Ballester  (UV).
  • Literatura diversa per a comunicar-se en un món divers, Miquel Oltra i Rosa Pardo (UV).
  • Seqüències didàctiques per repensar la identitat, Anna Esteve i Paül Limorti (UA).
  • Poesia visual: una altra manera d'entendre el món, Carles Cano (Ambaixador de la lectura 2018 - IES Comarcal, Burjassot).

Retransmissió de ràdio: TERCERA PERSONA DEL PLURAL - Litera't

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies