Pla formatiu per a la prevenció del suïcidi

CONSULTA LA OFERTA FORMATIVA ACÍ

FORMACIÓ SOBRE ESTRATÈGIES PER A LA PREVENCIÓ I DETECCIÓ DEL SUÏCIDI EN L'ÀMBIT EDUCATIU

OBJECTIUS

• Proporcionar al professorat la informació necessària per a detectar qualsevol tipus de conducta suïcida en la comunitat educativa.
  • Identificar a l'alumnat en situació de vulnerabilitat.
  • Identificar i superar els mites entorn del suïcide.
  • Identificar els factors de risc i protecció.
  • Proporcionar al professorat eines de detecció, actuació i intervenció en l'àmbit escolar.
  • Proporcionar estratègies per a la intervenció educativa en situacions posttraumàtiques.

CONTINGUTS

• Dades, conceptes i mites sobre el suïcidi.
  • Alumnat en situació de vulnerabilitat. Factors de risc. Factors de protecció.
  • Detecció de conductes i processos suïcides en l'àmbit educatiu. Derivació a les institucions pertinents.
  • Estratègies, accions i recursos en situacions posttraumàtiques.

FORMACIÓ SOBRE EL TRACTAMENT DEL SUÏCIDI A TRAVÉS DE LA PEDAGOGIA DE LA MORT I EL DOL EN EL CENTRE EDUCATIU

OBJECTIUS

• Saber procedir adequadament davant una situació de mort en la Comunitat Educativa.
  • Saber com viuen els xiquets/as i els/as adolescents les pèrdues significatives.
  • Saber com és la nostra relació amb les pèrdues i la mort.
  • Conéixer les creences socioeconòmiques i culturals que mantenen la mort com a tabú.
  • Donar a conéixer recursos fílmics, literaris i antropològics per a treballar la mort a l'escola o institut.
  • Conéixer i previndre els motius del suïcidi en l'adolescència.

CONTINGUTS

• Per què educar per a la mort i el dol?
  • La meua relació amb les pèrdues i la mort
  • Psicologia evolutiva de la mort i el dol.
  • La mort: imperatiu educatiu o tabú?
  • El valor formatiu de la mort.
  • L'ús del cinema i la literatura com a recurs de normalització de la mort.
  • Relació de casos i com es va actuar.
  • Protocol a seguir davant un cas de mort.
  • Motius que poden portar als adolescents al suïcidi. Prevenció.