Quin són els reptes de l’educació de la competència literària del nostre alumnat en el segle XXI? De quina manera connectem allò que sap, allò que ha aprés i tot el que continuarà aprenent fora del marc estrictament escolar amb l’aprenentatge literari que fem a les aules?
L’objectiu d’aquest curs és mostrar i dur a la pràctica docent un aprenentatge lector amb sentit, ço és, un itinerari formatiu que afavorisca l’adquisició, el desenvolupament i el gaudi de la lectura per part dels nostres estudiants gràcies al protagonisme que se’ls atorga i a la capacitat transformadora d’una estratègia a través de la qual la literatura es transforma en la veu pròpia de l’alumnat.
Tot plegat s’emmarca dins l’anomenada lectura augmentada, en què la pràctica lectora es multiplica en totes les direccions mitjançant l’activació de múltiples elements: l’aproximació al context, l’aprenentatge basat en projectes, l’ús de les TIC, la generació d’espais col·laboratius per a compartir vivències i intercanviar experiències, la creació de produccions amb intencionalitat literària… al capdavall, l’aprenentatge de la competència literària encaminada a l’augment de la motivació de l’alumnat.
De la mà de Maite Monar Van Vliet, professora de l’especialitat de Valencià: llengua i literatura, ens endinsarem en el món de la lectura augmentada al llarg d’un recorregut que abasta cinc estacions: introducció, narrativa, poesia, teatre i literatura comparada, en una formació a distància que compta amb cinc sessions d’atenció directa per videoconferència d’una hora cadascuna seguida, cas de necessitar-ho, d’un espai per a l’acompanyament tutorial, d’acord amb el calendari següent:
- 13 de maig
- 20 de maig
- 27 de maig
- 3 de juny
- 10 de juny
Per a més informació i accés al web d’inscripció, pitgeu aquest enllaç