L’ARTèria: Jornada d’àmbit artisticoexpressiu

Inscripcions ACÍ a partir del 15 de desembre de 2022

DIVENDRES 27 DE GENER 2023

16 h-16.15 h Recepció i signatures 

16.15 h-16.30 h Benvinguda. Presentació de la jornada. Ximo Montañés (Director del CEFIRE artisticoexpressiu) 

16.30 h-18 h Taula de debat: Projectes artístics en entorns educatius: Resistències Artístiques. Participen: Estelle Julian (artista visual), Neus Lozano (artista, docent i investigadora), Cocinando Danza (companyia de dansa i projecte artístic-pedagògic conformat per Henar Fuentetaja i Miguel Tornero), Raquel Mora (mestra d’infantil i assessora del CEFIRE de València) i Pau Monfort (mestre de música de primària i assessor del CEFIRE artisticoexpressiu). Modera: Pepa Ortiz (assessora del CEFIRE artisticoexpressiu i coordinadora del programa Resistències Artísiques des de 2019). 

18 h-18.15 h Descans 

18.15 h-20 h Taller* 

DISSABTE 28 DE GENER 2023 

9.45 h-10 h Recepció i signatures 

10 h-11.45 h 3 Taller* 

12 h-13.45 h Taller* 

13.45 h-14 h Cloenda 

*Es realitzaran 3 tallers al llarg de la jornada a triar entre les propostes següents:

TALLER A Dansa, música i tecnologies digitals // Iban L Ortiz. Descobreix nous enfocaments que integren el pensament coreogràfic, musical, audiovisual o computacional per enriquir el procés de creació d’una videodansa o un videoclip a través d’un projecte interdisciplinari i col·laboratiu. 

TALLER B Creació de paisatges sonors a partir d’imatges // Pau Monfort . En aquest taller crearem nous paisatges sonors a partir d’imatges: una obra pictòrica o una fotografia serviran de punt de partida per imaginar possibles ambients o atmosferes sonores. Farem, per tant, una aproximació pràctica que ens servirà per parlar de què són paisatges sonors i quins elements el conformen. A més a més, us donarem recursos per posar en pràctica l’habilitat de l’escolta a l’aula, per ampliar la percepció de tots i cadascun dels sons que tenim a l’abast, per aprendre a capturar-los i evocar-los més endavant, així com per experimentar amb ells. 

TALLER C Això també ho faig jo! Un museu d’art contemporani al teu centre educatiu // Lidia Galí. Tria un tema que connecte amb la realitat del teu alumnat. Investiga sobre artistes contemporanis que tracten aquest tema. Passa d’espectadora d’art a creadora i construeix una peça artística per a reflexionar sobre el tema triat. Mostra la teua peça a la comunitat educativa. Valora com, al llarg d’aquest procés, l’art actua com a generador de coneixement. Açò també ho fas tu!    

TALLER D Musiquem contes // Susanna Marín. Taller pràctic adreçat a Primària (amb activitats adaptables per a infantil),  on es comparteixen recursos per acompanyar contes i poemes amb elements musicals senzills i dramatitzats, mitjançant cançons, ritmes, sons, danses i audicions. 

TALLER E Street Art: stencil edition // Vicent Casabó. L’art urbà està esdevenint un producte cultural de primer ordre i una forma d’expressió artística molt més propera al nostre alumnat. Per aquest motiu resulta rellevant treballar-lo a l’aula i aprofitar les seues possibilitats pedagògiques. Encara que existeixen múltiples tècniques, el taller se centrarà en la creació i ús de plantilles (stencil), tot i que també s’oferirà una visió general de com aterrar aquesta eina d’expressió a l’aula. 

TALLER F Rhythm & Basket. Coreografies amb pilotes de bàsquet // Alejandro Badenes i Roberto G. Gontán. Proposta que permet treballar de manera interdisciplinària les àrees de Música i Educació Física per fomentar la creativitat i el treball col·laboratiu. Un descobriment de les possibilitats que ofereixen les pilotes de bàsquet com a element expressiu en la producció de ritmes corporals, coreografies i la creació musical. 

TALLER G Anima’t. Taller Audiovisual // Ximo Montañés. Una proposta que va del treball audiovisual en general a descobrir l’art de l’animació com tècnica específica per desenvolupar projectes. Farem un repàs breu pels conceptes de l’animació i veurem què és i com es posa en pràctica la tècnica de l’stop motion, amb eines i materials bàsics, a través de la realització d’un projecte senzill per fer-ne ús en diferents situacions d’aprenentatge. 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies