L’ARTèria: Jornada d’àmbit artisticoexpressiu

DIVENDRES 27 DE GENER 2023

16 h-16.15 h Recepció i signatures

16.15 h-16.30 h Benvinguda. Presentació de la jornada. Ximo Montañés (Director del CEFIRE artisticoexpressiu)

16.30 h-18 h Taula de debat: Projectes artístics en entorns educatius: Resistències Artístiques. Participen: Estelle Julian (artista visual), Neus Lozano (artista, docent i investigadora), Cocinando Danza (companyia de dansa i projecte artístic-pedagògic conformat per Henar Fuentetaja i Miguel Tornero), Raquel Mora (mestra d'infantil i assessora del CEFIRE de València) i Pau Monfort (mestre de música de primària i assessor del CEFIRE artisticoexpressiu). Modera: Pepa Ortiz (assessora del CEFIRE artisticoexpressiu i coordinadora del programa Resistències Artísiques des de 2019).

18 h-18.15 h Descans

18.15 h-20 h Taller*

DISSABTE 28 DE GENER 2023

9.45 h-10 h Recepció i signatures

10 h-11.45 h 3 Taller*

12 h-13.45 h Taller*

13.45 h-14 h Cloenda

*Es realitzaran 3 tallers al llarg de la jornada a triar entre les propostes següents:

TALLER A Dansa, música i tecnologies digitals // Iban L Ortiz. Descobreix nous enfocaments que integren el pensament coreogràfic, musical, audiovisual o computacional per enriquir el procés de creació d'una videodansa o un videoclip a través d’un projecte interdisciplinari i col·laboratiu.

TALLER B Creació de paisatges sonors a partir d'imatges // Pau Monfort . En aquest taller crearem nous paisatges sonors a partir d'imatges: una obra pictòrica o una fotografia serviran de punt de partida per imaginar possibles ambients o atmosferes sonores. Farem, per tant, una aproximació pràctica que ens servirà per parlar de què són paisatges sonors i quins elements el conformen. A més a més, us donarem recursos per posar en pràctica l'habilitat de l'escolta a l'aula, per ampliar la percepció de tots i cadascun dels sons que tenim a l'abast, per aprendre a capturar-los i evocar-los més endavant, així com per experimentar amb ells.

TALLER C Això també ho faig jo! Un museu d'art contemporani al teu centre educatiu // Lidia Galí. Tria un tema que connecte amb la realitat del teu alumnat. Investiga sobre artistes contemporanis que tracten aquest tema. Passa d'espectadora d'art a creadora i construeix una peça artística per a reflexionar sobre el tema triat. Mostra la teua peça a la comunitat educativa. Valora com, al llarg d'aquest procés, l'art actua com a generador de coneixement. Açò també ho fas tu!

TALLER D Musiquem contes // Susanna Marín. Taller pràctic adreçat a Primària (amb activitats adaptables per a infantil),  on es comparteixen recursos per acompanyar contes i poemes amb elements musicals senzills i dramatitzats, mitjançant cançons, ritmes, sons, danses i audicions.

TALLER E Street Art: stencil edition // Vicent Casabó. L'art urbà està esdevenint un producte cultural de primer ordre i una forma d'expressió artística molt més propera al nostre alumnat. Per aquest motiu resulta rellevant treballar-lo a l'aula i aprofitar les seues possibilitats pedagògiques. Encara que existeixen múltiples tècniques, el taller se centrarà en la creació i ús de plantilles (stencil), tot i que també s'oferirà una visió general de com aterrar aquesta eina d'expressió a l'aula.

TALLER F Rhythm & Basket. Coreografies amb pilotes de bàsquet // Alejandro Badenes i Roberto G. Gontán. Proposta que permet treballar de manera interdisciplinària les àrees de Música i Educació Física per fomentar la creativitat i el treball col·laboratiu. Un descobriment de les possibilitats que ofereixen les pilotes de bàsquet com a element expressiu en la producció de ritmes corporals, coreografies i la creació musical.

TALLER G Anima't. Taller Audiovisual // Ximo Montañés. Una proposta que va del treball audiovisual en general a descobrir l'art de l'animació com tècnica específica per desenvolupar projectes. Farem un repàs breu pels conceptes de l’animació i veurem què és i com es posa en pràctica la tècnica de l’stop motion, amb eines i materials bàsics, a través de la realització d’un projecte senzill per fer-ne ús en diferents situacions d’aprenentatge.

Inscripcions ACÍ a partir del 15 de desembre de 2022