Integració del ioga: cap a noves situacions d’aprenentatge en Educació Física

Taller de 8 h

24AE96IN060 – Integració del ioga: cap a noves situacions d’aprenentatge en Educació Física

INSCRIPCIÓ: fins al 29 de febrer de 2024.

CONFIRMACIÓ: del 1 al 11 de març de 2024.

FORMACIÓ PRESENCIAL:

Sessions presencials:

Divendres, 15 de març de 2024 (17:30 a 20:30 h)

Dissabte, 16 de març de 2024 (9:00 a 14:00 h)

Universitat Jaume I (Pavelló poliesportiu – sala ritmes). Castelló de la Plana

Aquest taller de formació té com a eix central el ioga, emfatitzant la seua importància en l’etapa escolar. Aquesta disciplina pot millorar el benestar físic i mental dels estudiants. S’exploraran tècniques bàsiques del ioga adaptades per a l’aula, permetent la seua fàcil integració en l’àmbit escolar. S’analitzarà la connexió del ioga amb el currículum d’educació física, destacant el seu valor en el desenvolupament holístic dels alumnes. El taller proporcionarà eines pedagògiques per a ensenyar ioga eficaçment i culminarà amb casos pràctics, demostrant la seua aplicació real en el context escolar i el seu impacte positiu en la comunitat educativa.

OBJECTIUS

  • Comprendre els principis fonamentals del ioga i la seua rellevància en el context educatiu actual, especialment en l’Educació física.
  • Desenvolupar habilitats pràctiques en tècniques de ioga adaptades per als alumnes/as de primària i secundària.
  • Fomentar la integració del ioga en les sessions d’educació física com a eina per a millorar el benestar físic, mental i emocional de l’alumnat.
  • Identificar i dissenyar situacions d’aprenentatge que combinen els objectius curriculars de l’Educació
  • física amb les pràctiques de ioga.
  • Potenciar la creativitat pedagògica del professorat en oferir estratègies i eines didàctiques que faciliten la inclusió del ioga en la seua planificació i pràctica docent.

CONTINGUTS

  • Introducció al ioga
  • Tècniques bàsiques del ioga adaptades a l’aula
  • Integració i anàlisi del currículum d’Educació física i punts de connexió amb el ioga.
  • Eines pedagògiques per a l’ensenyament del ioga a l’aula
  • Casos pràctics

CARLOS FERRERES FRANCO

Graduat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport en la Universitat de Xest (València). Doctor en Pedagogia per la Universitat Rovira i Virgili.

Professor d’Educació Física de Secundària, actualment exerceix com a assessor d’Educació Física al CEFIRE d’àmbit artisticoexpressiu.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies