Paisatges sonors i microfonia

Aquest taller, dirigit per l’artista sonor Edu Comelles, us permetrà iniciar-vos en la construcció de micròfons binaurals i de contacte, així com en l’exploració dels paisatges sonors i les possibilitats creatives i de producció musical a l’aula. A través de dues sessions online síncrones i de dues presencials, també es treballarà l’habilitat de l’escolta com a capacitat imprescindible per a l’aprenentatge. A més a més, descobrirem l’art sonor com a proposta artística contemporània, així com les seues possibilitats dins dels projectes interdisciplinars d’aula.

No són necessaris coneixements previs. És una bona oportunitat per iniciar-se en el món de les gravacions a l’aula.

INSCRIPCIONSACÍ

Inscripció del 20 de febrer al 2 d’abril de 2023.

Confirmació del 3 al 16 d’abril de 2023.

Formació semipresencial

Sessions online: 19 i 26 d’abril, de 17:30h a 19:30h (via Teams).

Sessions presencials: 6 i 13 de maig, de 10:00h a 14:00h.

Lloc de realització: Centre Canonge Julià (Alboraia). Junt a la parada Alboraia-Peris Aragó de la línia 3 de metro.

Objectius

• Adquirir coneixements sobre la microfonia, el monitoratge, la sonorització i el so digital.
  • Conéixer les peculiaritats de les gravacions de camp respecte l’enregistrament d’estudi.
  • Construir micròfons de contacte i binaurals per al posterior ús a l’aula.
  • Desenvolupar l’escolta com a habilitat imprescindible per a l’aprenentatge.
  • Descobrir l’art sonor com a proposta artística contemporània, així com les possibilitats que aporta per a dur a terme projectes interdisciplinars.

• Paisatges sonors i gravacions de camp
  • L’escolta atenta: so, soroll i silenci
  • Aplicacions creatives a partir de gravacions de camp
  • Tipus de microfonia
  • Construcció de micròfons de contacte i binaurals

Edu Comelles – ponent

edu comelles: About

Edu Comelles, viu i treballa a València; és artista, músic i gestor cultural. El seu treball uneix l’art sonor, la producció musical i el disseny de so a diferents àmbits de la cultura.

La seva obra s’ha pogut gaudir al Reina Sofia de Madrid, LABoral de Gijón, Museu d’Art Abstracte de Conca, Tabakalera (Donostia), Espai Rambleta, Bombes Gens o el CCCC a València; Etopia (Saragossa), CAAM (Gran Canària) o el CCCB, Caixaforum i Arts Santa Mònica a Barcelona, la seva ciutat natal. Algunes de les seves obres formen part de col·leccions com ara DKV Arteria i els fons d’Art Contemporani de la Generalitat Valenciana. La seva discografia ha estat publicada per segells com Spa.RK, Fluid-Audio, Archives, Envelope Collective entre molts altres.

Actualment, impulsa dos projectes pioners al País Valencià: Per una banda, codirigeix al costat de la periodista Amalia Garrigós el #CCCCPodcast, el primer podcast museístic del País Valencià. Alhora, treballa amb el Museu Etnogràfic de València desenvolupant el primer arxiu de paisatges sonors etnogràfics del País Valencià, tasca que combina el seu interès pels registres sonors i el patrimoni immaterial.

Ha actuat, en solitari o amb col·laboracions, en festivals com Sónar, Mutek, Lisboa Soa, Eufònic, Música A Segura entre molts altres. La seva trajectòria internacional ha passat per Argentina, Uruguai, Mèxic, Holanda, Portugal o el Regne Unit, entre d’altres.

És Doctor en Belles Arts, Màster en Disseny de So per la Universitat d’Edimburg i Màster en Arts Visuals i Multimèdia per la Politècnica de València.