Entre els continguts de l'acció formativa Planeta Debug es troba la integració curricular de la creació de videojocs des del punt de vista artisticoexpressiu. L'objectiu és aconseguir una adequada integració de totes les matèries que conformen el projecte, així com assegurar un correcte desenvolupament curricular de cada assignatura, per la qual cosa s'ha optat per una metodologia de projecte interdisciplinari, molt adequada per al treball per àmbits.
En aquest cas es tracta d'un projecte amb un component mediambiental, forta presència de les TIC i un clara orientació artística, però el model és igualment vàlid per a integrar qualsevol assignatura o àmbit.
Materials de la formació
Exemples
- "Proyecto gamer": 1r ESO
- "Cuidem el nostre planeta": 5é Primària
- "Forest gun: Stop deforestation": 3r ESO
Contingut de la formació
Continguts
- Introducció al projecte Planeta Debug.
- Introducció al disseny de videojocs orientat als problemes mediambientals.
- Coneixement del motor de creació de videojocs, Gamesonomy.
- Metodologia per a la integració curricular transversal en la creació de videojocs sobre canvi climàtic.
Programa d'activitats
21 de maig. Sessió per streaming
Professor. Emilio Sáez Soro
17:30 h. Presentació del curs i del projecte Planeta Debug.
18:00 h. Desmuntar artefactes, els budells dels videojocs i com inventar un joc sobre qualsevol tema. Durada. 1h30m.
22 de maig. Sessió per streaming.
Professor. Miguel Chover Sellés
17:30 h. Taller. Dominant la màquina. Gamesonomy o la màgia de fer un videojoc sense necessitat de programar.
25 de maig. Sessió per streaming.
CEFIRE ARTISTICOEXPRESSIU
17:30 h. Integració curricular de la creació de videojocs.