INSCRIPCIÓ: fins al 19 de març de 2024.
CONFIRMACIÓ: del 20 al 25 de març de 2024.
Convocatòria d’Administracions Públiques (només per a personal docent funcionari de carrera, interí, en pràctiques o en borsa de treball).
Formació presencial i en línia (Aules)
Sessions presencials en el CPFP Batoi (Alcoi) :
Dijous, 11 de abril de 2024. De 17 a 20 h.
Dijous, 18 d’abril de 2024. De 17 a 20 h.
Dijous, 25 d’abril de 2024. De 17 a 20 h.
Dijous, 2 de maig de 2024. De 17 a 20 h.
Dijous, 9 de maig de 2024. De 17 a 20 h.
Dijous, 16 de maig de 2024. De 17 a 20 h.
Dijous, 23 de maig de 2024. De 17 a 20 h.
Dijous, 30 de maig de 2024. De 17 a 20 h.
6 hores treball autònom en plataforma AULES
Aquesta proposta preten ser un suport necessari i valuós per poder introduir el treball de Clown a l’aula, dins les sessions d’Educació Física com a contingut d’Expressió Corporal.
Partim de la reivindicació que l’Expressió Corporal fa referència a una activitat física molt més creativa i totalment diferent a la que tradicionalment defensen altres continguts dins de l’Educació Física com l’esport o la condició física, reivindicant així els aspectes expressius, creatius, emocionals o sensitius i comunicatius que el moviment (en aquest cas el Clown) i les activitats d’Expressió Corporal desenvolupen.
Dins de la programació d’Educació Física i a ulls de l’alumnat és una proposta innovadora, motivant i estimulant. Per una altra banda, és un contingut dins de l’Expressió Corporal que no sol treballar-se mai (a l’Educació Física sempre se sol donar prioritat al treball no verbal, com el mim, dramatitzacions, improvisacions i/o sobretot al treball de ritme).
En resum, la nostra proposta es fonamenta en orientar tot el treball proposat en les diferents activitats i sessions, a conèixer el Clown com un contingut que ens permetrà afavorir i obrir nous camins en el desenvolupament i tractament de l’Expressió Corporal dins de l’Educació Física als centres educatius.
OBJECTIUS
- Conéixer el món del Clown, característiques, les bases, aproximació històrica, evolució, etc.
- Vivenciar, desenvolupar i participar en activitats que ens faran descobrir el nostre Clown i tot el que envolta a eixe procés.
- Desenvolupar i millorar les possibilitats motrius, expressives i creatives en l’ensenyament del Clown.
- Conéixer i utilitzar els elements bàsics i les ferramentes necessàries per a poder impartir sessions i elaborar situacions d’aprenentatge de Clown.
- Descobrir diferents recursos, suggerències i estratègies que ajuden i complementen al docent en l’èxit de l’ensenyament del Clown.
- Oferir una gran gamma d’activitats, formes jugades i jocs per entendre la metodologia utilitzada en l’ensenyament del Clown.
CONTINGUTS
- Estratègies i coneixements a partir de tres pilars fonamentals: espontaneïtat, imaginació i improvisació.
- Bases del clown: sinceritat, transparència, passió, intensitat, curiositat, autenticitat, tendresa, honestedat, màxima sensibilitat, claredat, involucració emocional.
- Tècniques específiques del clown utilitzant el cos com a eina d’expressió d’idees, sentiments i emocions.
- La desinhibició, l’autoconeixement, l’autoconfiança, la creativitat, la complicitat, trencament de bloquejos i disponibilitat.
- Recursos teòrics i pràctics per treballar el clown: activitats, jocs, improvisacions, dinàmiques, etc.
PAU SANCHIS VILAPLANA
Pau és pallasso, fa malabars i mim. És professor funcionari de carrera d’Educació Física d’ESO i Batxillerat a Banyeres de Mariola (Alacant).
Es va formar com a actor a València, al Grup de Teatre
de la Universitat de València on vaig actuar durant el 1998 i
1999 amb l’obra “Historietes d’amor” a València, Catarroja, Dènia, Alzira, Mislata, Borriana i dins del festival Grec de
Barcelona.
Actualment és pallasso de recolzament a la ONG Payasospital (des de 2016).