Sons programats. Situacions d’aprenentatge amb microcontroladors

INSCRIPCIÓ: 2 de setembre al 14 d’octubre de 2024.

CONFIRMACIÓ: 15 al 21 d’octubre de 2024.

FORMACIÓ A DISTÀNCIA:

Curs a través d’Aules.

Temporalització: 28 d’octubre al 9 de desembre de 2024.

En l’actualitat la tecnologia està present en molts camps de l’activitat humana. Això fa imprescindible oferir a l’alumnat una aproximació crítica, ètica i responsable a la cultura digital i una preparació que permeta el coneixement i el bon ús de les noves tecnologies.

Aquestes tecnologies digitals ens faciliten generar pràctiques artístiques amb recursos, elements i propostes per articular un projecte STEAM on integrar llenguatges de programació, sons, disseny i electrònica de forma creativa.

Un microcontrolador amb tecnologia MakeyMakey, Micro:bit o Arduino presenta un enorme potencial creatiu per generar nous sistemes d’interpretació i fonts de so, integrant la cultura maker i la metodologia Do It Yourself a l’aula de música. En aquest taller donarem les claus per prototipar creacions que connecten dues realitats tecnològiques, hardware i software, per facilitar l’ús de l’electrònica en projectes multidisciplinaris.

OBJECTIUS

  • Introduir i utilitzar la robòtica d’una manera creativa.
  • Fomentar la creativitat i la innovació en l’elaboració de situacions d’aprenentatge i projectes STEAM.
  • Estimular l’apropiació de les tecnologies digitals per a la creació de situacions d’aprenentatge en les àrees de musica i tecnologia.
  • Promoure el pensament logicomatemàtic mitjançant la utilització de la programació Scratch i microcontroladors MakeyMakey i Micro:bit.
  • Descobrir les possibilitats creatives que ofereix Arduino per a l’experimentació musical.
  • Dissenyar i construir un controlador MIDI.
  • Dissenyar projectes STEAM de caràcter tecnicocientífic i artístic.

CONTINGUTS

  • Pensament computacional amb Scratch.
  • Els microcontroladors Makey Makey, Micro:bit i Arduino. Aplicacions a l’aula.
  • El protocol MIDI.
  • Prototips de controladors MIDI amb Arduino.
  • Fases per a la construcció d’un controlador MIDI.
  • Situacions d’aprenentatge amb microcontroladors.

Graduat Superior en Música en l’especialitat de Trombó pel Conservatori Superior Salvador Seguí. Llicenciat en Humanitats per la Universitat Jaume I i Màster en Innovació Educativa per la Universidad Internacional de La Rioja.

Professor de Música, actualment exerceix com a assessor de Música i Arts Escèniques al CEFIRE d’àmbit artisticoexpressiu. En la seua pràctica docent sempre ha desenvolupat projectes interdisciplinaris on s’integra la música, les arts escèniques i les tecnologies digitals i audiovisuals.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies