INSCRIPCIÓ: 2 de setembre al 14 d’octubre de 2024.
CONFIRMACIÓ: 15 al 21 d’octubre de 2024.
FORMACIÓ A DISTÀNCIA:
Curs a través d’Aules.
Temporalització: 28 d’octubre al 9 de desembre de 2024.
En l’actualitat la tecnologia està present en molts camps de l’activitat humana. Això fa imprescindible oferir a l’alumnat una aproximació crítica, ètica i responsable a la cultura digital i una preparació que permeta el coneixement i el bon ús de les noves tecnologies.
Aquestes tecnologies digitals ens faciliten generar pràctiques artístiques amb recursos, elements i propostes per articular un projecte STEAM on integrar llenguatges de programació, sons, disseny i electrònica de forma creativa.
Un microcontrolador amb tecnologia MakeyMakey, Micro:bit o Arduino presenta un enorme potencial creatiu per generar nous sistemes d’interpretació i fonts de so, integrant la cultura maker i la metodologia Do It Yourself a l’aula de música. En aquest taller donarem les claus per prototipar creacions que connecten dues realitats tecnològiques, hardware i software, per facilitar l’ús de l’electrònica en projectes multidisciplinaris.
OBJECTIUS
- Introduir i utilitzar la robòtica d’una manera creativa.
- Fomentar la creativitat i la innovació en l’elaboració de situacions d’aprenentatge i projectes STEAM.
- Estimular l’apropiació de les tecnologies digitals per a la creació de situacions d’aprenentatge en les àrees de musica i tecnologia.
- Promoure el pensament logicomatemàtic mitjançant la utilització de la programació Scratch i microcontroladors MakeyMakey i Micro:bit.
- Descobrir les possibilitats creatives que ofereix Arduino per a l’experimentació musical.
- Dissenyar i construir un controlador MIDI.
- Dissenyar projectes STEAM de caràcter tecnicocientífic i artístic.
CONTINGUTS
- Pensament computacional amb Scratch.
- Els microcontroladors Makey Makey, Micro:bit i Arduino. Aplicacions a l’aula.
- El protocol MIDI.
- Prototips de controladors MIDI amb Arduino.
- Fases per a la construcció d’un controlador MIDI.
- Situacions d’aprenentatge amb microcontroladors.
Graduat Superior en Música en l’especialitat de Trombó pel Conservatori Superior Salvador Seguí. Llicenciat en Humanitats per la Universitat Jaume I i Màster en Innovació Educativa per la Universidad Internacional de La Rioja.
Professor de Música, actualment exerceix com a assessor de Música i Arts Escèniques al CEFIRE d’àmbit artisticoexpressiu. En la seua pràctica docent sempre ha desenvolupat projectes interdisciplinaris on s’integra la música, les arts escèniques i les tecnologies digitals i audiovisuals.