UECIL (UNITAT ESPECÍFICA DE COMUNICACIÓ I LLENGUATGE)

Què és una Unitat Específica de Comunicació i Llenguatge? És una modalitat d'escolarització que afavoreix la inclusió dels alumnes/as amb TEA en contextos ordinaris.

Com funciona una UECIL? A l'aula comptem amb 8 alumnes escolaritzats en aquesta modalitat. Aquests alumnes passen part de la jornada escolar a l'aula CIL, treballant de manera individualitzada i adaptada a les seues característiques i necessitats, però també realitzen sessions amb els seus grups de referència ordinaris amb la finalitat de potenciar la seua autonomia i garantir la seua inclusió social.

Què senten les persones amb TEA? Imagina que entres en un supermercat a comprar una botella de llet i et trobes que tots els productes estan barrejats en el centre sense cap mena d'ordre, la música està molt alta i moltes persones estan buscant en el mateix munt… Probablement, entraries en pànic, pensaries que no eres capaç de trobar el que cerques, t'atabalaries, i fins potser t'entrarien ganes de xisclar o d'eixir corrent…

A les persones amb TEA els passa una cosa semblant quan estan en ambients desestructurats com pot ser un centre escolar ple d'estímuls i de persones.

A l'aula CIL intentem cobrir aquesta necessitat d'organització mitjançant ambients estructurats, horaris visuals i activitats basades en la seua manera de processar la informació.

A més, des de l'aula CIL, pretenem sensibilitzar a tota la comunitat educativa (alumnat, professorat i famílies) sobre la realitat que presenten les persones amb TEA i aportar el nostre granet d'arena a millorar el nivell de qualitat de vida dels nostres alumnes i les seues famílies.

(falta per omplir). Pedagogia Terapèutica.

(falta per omplir). Audició i llenguatge.