Com ensenyem al nostre centre?

QUÈ SÓN LES TERTÚLIES LITERÀRIES DIALÒGIQUES?
Les tertúlies literàries dialògiquesconsisteixen en una actuació d’èxit en la qual un grup de persones es reuneix periòdicament al voltant d’un llibre per a reflexionar i dialogar a partir d’ell. És un espai on la gent pot participar en un projecte educatiu que promou la literatura i la cultura. Un aspecte important a destacar en les tertúlies és que la capacitat d’aprendre no és qüestionada. Cap capacitat per llegir, comprendre o formular opinions és posada en dubte. Quan la gent troba un espai on desenvolupar el seu potencial per a aprendre i superar barreres, es comprova que realment ho pot aconseguir.

COM ES FAN LES TERTÚLIES?

• A infantil i al cicle inicial, la lectura dels llibres es fa a l’aula per part del mestre o de l’alumnat i es fa un debat o tertúlia a l’aula.
  • A segon i tercer cicle de primària , es fa una sessió per setmana, en rogle, al pati o a les taules de l’exterior de les aules on te lloc el debat literari sobre les pàgines que han de llegir a casa eixa setmana i les raons per les quals han ressaltat el paràgraf escollit.
  • S’intenta que tots i totes les alumnes participen amb major o menor intensitat.

APADRINAMENT LECTOR

El fet de ser padrí de lectura representa que l'alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l'aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a llegir i gaudir de la lectura.

Es tracta d’una estratègia enriquidora de la inclusió a l’escola. Es troba dins del Programa del Foment Lector del nostre Centre i que afavoreix el desenvolupament de les competències acadèmiques, socials i comunicatives .

El principal objectiu d’aquesta experiència es dinamitzar l'aprenentatge de la lectura, apropar al nostre alumnat els textos a través de la tutoria entre iguals.

Construïm, així contextos significatius d’aprenentatge per part de tots els participants( padrins i fillols) afavorint els lligams afectius entre les dues parts al voltant de la lectura .

PROJECTE “ PITAGORIN”

Dins del Pla de Millora del centre es reforcen els continguts matemàtics, amb el programa “Pitagorin” en tots els cicles ( des d’infantil 5 anys, fins a 6é de primària) , treballant transversalment els continguts de les àrees lingüístiques i les matemàtiques. El programa tracta d’inventar-se problemes matemàtics sobre els continguts treballats, reforçant aquells amb major dificultat amb una metodologia motivadora i creativa que implica també les aportacions i el treball des de cada família.

El resultat final de cada alumne forma part del Llibre dels Pitagorins.

PROJECTE DE L’HORT ESCOLAR

Projecte de centre on participa tot l’alumnat . Es tracta d’un programa multidisciplinar al que a més dels continguts propis de l’hort ens permeteix treballar les relacions socials, la coeducació, la inclusió, el respecte a les diferencies des d’una perspectiva equitativa.

Els grups d’alumnat treballem una sessió setmanal a l’hort junt amb un altre mestre de recolzament ( al cas dels grups de menys edat), o, amb un altre grup de major edat fent parelles de fadrins i fadrines on els més majors col·laboren amb els més menuts.

Tanmateix, s’utilitza l’espai d’aula natura (taules de pic-nic de fusta a l’exterior i peces de troncs de pins) per a treballar altra àrea en qualsevol moment que aquest espai estiga lliure.