Collita literària en la nostra llengua

El passat 23 d’abril celebràrem el Dia del llibre amb la lectura del poema “La llibertat” de Joan Margarit en totes les llengües que es parlen al nostre institut. A continuació repartírem els premis literaris en valencià i castellà, així com els premiats per la portada i contraportada de l’agenda per al curs pròxim i en escacs. L’acte es va realitzar al pati de l’institut per tal que tot l’alumnat poguera gaudir del moment. Els premiats per obres en valencià foren en narrativa 1r d’ESO Nara Albiol i Zoel Valero, en narrativa Batxillerat Inés Taberner i Ruth Revert i en la modalitat de booktrailer, també en Batxillerat, Sofía Monleón.

El 7 de maig es va celebrar el lliurament de premis Sambori a la ciutat de València en el qual reberen premis alumnes del nostre centre, en 2n d’ESO Marta Bazarra, Laia Capilla i Alba Anguix, en Batxillerat l’alumna Inés Taberner. L’acte es va realitzar al saló d’actes de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació en un ambient festiu i emotiu.

Per últim cal destacar que la nostra alumna Ruth Revert de 2n de Batxillerat ha sigut finalista d’honor per la província de València en els premis de narrativa AMIC-Ficcions gràcies al seu relat Les màquines. L’acte de lliurament es va celebrar el passat 12 de maig al CaixaForum, on els joves, els familiars i els docents, entre els quals estava la nostra companya Isabel Payà, compartiren nervis i alegria entre aplaudiments al talent creatiu.

Dos alumnes de l’IES Ferrer i Guàrdia, finalistes al concurs fotogràfic “La Natura a la Ciutat”

Estem d’enhorabona!

Amb motiu del concurs de fotografia “La Natura a la Ciutat”, promogut per l’CAPPEPV, dos alumnes de 1r de Batxillerat del nostre centre han resultat finalistes.

Es tracta de Maria Campos i Marcos Castelló, que han sigut seleccionats gràcies a la qualitat i sensibilitat artística de les seues fotografies, centrades en la relació entre la natura i l’entorn urbà.

Les obres finalistes podran visitar-se des del dimarts 5 de maig fins al 24 de maig al Jardí Botànic de València, en una exposició oberta al públic.

Des de l’IES Ferrer i Guàrdia volem felicitar els dos alumnes per aquest reconeixement i animar-los a continuar desenvolupant la seua creativitat i mirada artística.

Enhorabona!

Del paper a l’espai: alumnat del centre a les Olimpíades de Dibuix Tècnic 🚀

Tres dels nostres alumnes han participat enguany en les VII Olimpíades de Dibuix Tècnic i Geometria de la Comunitat Valenciana. L’esdeveniment es va celebrar a la Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la UPV el dissabte 18 d’abril.

Els nostres estudiants de 2n de Batxillerat, Federico Bausach, Banina Mouloud i Malena Vidal, van dedicar tot el matí a la resolució d’exercicis de dibuix tècnic, afrontant diversos problemes de geometria relacionats amb la nau Artemis II. Una experiència exigent que va posar a prova els seus coneixements, la precisió i la capacitat d’anàlisi.

Des del centre volem agrair la tasca de la Associació Valenciana de Professorat de Dibuix per l’organització d’aquesta activitat.

Sens dubte, ha sigut un gran repte i una experiència de primer nivell, que esperem que siga només l’inici de molts projectes futurs. Qui sap si en uns anys seran ells mateixos qui dissenyen l’Artemis III.

Enhorabona als tres pel seu esforç i dedicació.

Concurs per a la portada i contraportada de l’agenda escolar 2026-2027

El concurs de disseny de l’agenda escolar de l’institut per al curs 2026-2027 ha comptat amb una gran participació per part de l’alumnat de l’ESO, que ha presentat nombroses propostes plenes de creativitat i qualitat artística.

Després d’una acurada selecció, s’han triat les millors obres de cada nivell educatiu. Els treballs guanyadors es van donar a conéixer durant els actes celebrats amb motiu del Dia del Llibre.

El resultat final ha sigut el següent:

  • Portada: Ferrán Buitrago (3r A)
  • Contraportada: Joan Casañ (2n C)
  • Finalistes: Sara Ordiñana (4t A) i Mireia Nebreda (1r D)

Des del centre volem felicitar els guanyadors i destacar l’esforç i la implicació de tot l’alumnat participant.

Agraïm també la col·laboració de l’AMPA en el desenvolupament d’aquesta iniciativa.

Ciència, talent i cristalls en creixement!

Aquest curs, des de l’optativa de Laboratori de Química, l’alumnat participa al concurs “Cristalización en la Escuela”, una de les accions que es desenvolupen dins del programa Connectats al talent de la Conselleria d’Educació 

Han preparat un vídeo on expliquen i mostren el seu treball experimental, així que entra a l’enllaç de YouTube i dona-li al like!

El projecte l’ha dut a terme l’alumnat:
Pau Monzonís, Martí Pertegaz, Omar Martín i Gerard Segrelles

T’animem també a compartir el vídeo per ajudar-nos a donar difusió al treball científic que es fa a l’aula. Gràcies pel vostre suport!

Les matemàtiques ixen al carrer!

El nostre alumnat de 4t d’ESO ha participat en les Rutes Matemàtiques organitzades per la Universitat de València, una experiència diferent i molt enriquidora per descobrir que les mates estan per tot arreu. 

Hem realitzat:

Ruta 1: De les Torres dels Serrans al Jardí Botànic
Ruta 4: Del mercat de Colón a la Nau

Arquitectura, places i espais urbans observats amb ulls matemàtics: proporcions, simetries, mesures, geometria i història es donen la mà en un recorregut que connecta aula i ciutat. 

Una activitat que fomenta la curiositat, el treball en equip i l’aprenentatge significatiu, demostrant que les matemàtiques també es viuen i es caminen. 

Gràcies a la @uv_divulga per aquesta iniciativa tan inspiradora!

L’alumnat del centre participa en les Olimpíades Matemàtiques 2026 dins del programa Connectats

L’alumnat del nostre centre ha participat en la fase local de València de les Olimpíades Matemàtiques 2026, organitzades per la Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana (SEMCV).

La prova es va celebrar a l’IES José Ballester Gozalbo, on estudiants de diferents centres educatius es van reunir per afrontar reptes matemàtics que posen l’èmfasi en el raonament, la creativitat i la resolució de problemes, més enllà del càlcul rutinari.

La preparació de l’alumnat s’ha desenvolupat dins de les activitats del centre com a centre promotor del talent “Connectats”, un programa que permet a l’alumnat de 2n d’ESO treballar les matemàtiques d’una altra manera, amb una hora setmanal dedicada a explorar problemes oberts, estratègies i reptes que fomenten el pensament crític i el gust per la disciplina. Aquesta preparació ha estat a càrrec de la professora de Matemàtiques Lola Bolufer.

Fruit d’aquest treball, volem destacar que Góriz Moreno ha aconseguit passar a la fase provincial de les Olimpíades Matemàtiques, un excel·lent resultat que reconeix tant el seu esforç personal com la tasca realitzada al llarg del curs dins del programa Connectats.

Des del centre volem felicitar tot l’alumnat participant per la seua implicació i interés, així com donar l’enhorabona a Góriz Moreno per aquesta fita. Iniciatives com aquesta reforcen el compromís del centre amb la detecció i el foment del talent, així com amb una manera d’aprendre matemàtiques més motivadora i significativa.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies